لطفا تصادف نکنید بزرگراه در دست ساخت است

تکمیل آزاد راه زابل به زاهدان علاوه بر کاهش خطرات و تصادفات، توسعه منطقه و افزایش سطح اشتغال را نیز در بردارد اما متاسفانه مسولان از تکمیل آن خودداری می کنند.

عدم توجه و بی مهری مسولان به سیستان باعث ناتمام ماندن این پروژه مهم و حیاتی شده که امید است مسولان امر پیگیری های لازم را در این خصوص داشته باشند تا شاهد رشد و شکوفایی منطقه باشیم.

 

از درآمد کسب شده در پایانه مرزی میلک صرف بزرگراه زابل به زاهدان شود

امام جمعه شهرستان زابل گفت: باید به بزرگراه زابل به زاهدان توجه ویژه ای داشت چرا که این امر می تواند سطح اشتغال، رفت و آمد به درون منطقه و نشاط را افزایش داده و از حوادث ناگوار جلوگیری نماید.

حجه الاسلام و المسلمین علی اکبر کیخا اظهار داشت: مرز سیستان سالانه درامدی معادل ۲۵۰ میلیارد تومان دارد که می توان با صرف بخشی از آن پروژه هایی که در سیستان نیازمند بودجه بوده از قبیل بزرگراه زابل به زاهدان را تکمیل کرد.

وی ادامه داد: درآمد مرز میلک که ماهیانه چندین میلیارد تومان است چرا به خزانه واریز می شود در حالی که همین را می توان صرف بزرگراه زابل به زاهدان کرد.

وی ابراز داشت: کامیون های افغان با تردد از جاده باعث تخریب زیرساخت ها می شوند اما متاسفانه درآمد آن به خزانه واریز می شود.

 

برای اتمام بزرگراه سه هزار میلیارد ریال مورد نیاز است

 

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان زابل گفت: اعتبار تخصیص داده شده جهت بزرگراه زابل به زاهدان در سال ۹۳، مبلغ ۱۲۶ میلیارد ریال بوده و اعتبار ابلاغی سال ۹۳، مبلغ ۱۷۶ میلیارد ریال بوده است.

علی عالی اظهار داشت: اعتبار مورد نیاز جهت اتمام و بهره برداری کامل از این بزرگراه حدود سه هزار میلیارد ریال و مطالبات پیمانکاران ۴۰۰ میلیارد ریال بوده است که با توجه به وضعیت و شرایط اقتصادی کشور چنانچه اعتبارات مورد نیاز تامین گردد این اداره کل آمادگی دارد که در حداقل زمان ممکن این بزرگراه را به بهره برداری برساند.

وی ادامه داد: بهسازی محور موجود از سمت زاهدان تا پاسگاه تاسوکی(تعریض و شانه سازی) در حال انجام می باشد که هم اکنون عملیات ۸۵ کیلومتر آن به اتمام رسیده و الباقی در دست اقدام می باشد.

 

تاکنون یک هزار و ۸۰ میلیارد ریال صرف بزرگراه زابل به زاهدان شده است

 

رییس اداره راه و شهرسازی زابل عنوان کرد: تاکنون جهت احداث این بزرگراه مبلغ یک هزار و ۸۰ میلیارد ریال صرف شده است.

عالی ابراز داشت: این پروژه به طول ۲۳۰ کیلومتر شامل بزرگراه زابل به زاهدان و زابل به دوست محمد از سال ۸۵ آغاز گردید.

وی ادامه داد: در ابتدا عملیات اجرایی قطعه یک به طول ۳۲ کیلومتر به مرحله اجرا درآمد و به تناسب تامین و تخصیص اعتبار قطعات دیگری از این بزرگراه به مرحله اجرا گذاشته شده است.

وی با بیان، قطعه یک به طول ۳۲ کیلومتر حدفاصل میدان رستم تا لوتک ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته افزود: قطعه پنج نیز به طول ۴۰ کیلومتر حدفاصل پل شیله تا نمازخانه حرمک دارای ۴ درصد پیشرفت فیزیکی می باشد.

وی با اشاره به قطعه شش به طول ۲۴ کیلومتر حدفاصل نمازخانه حرمک تا کوله سنگی ۴۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است ادامه داد: قطعه هفت به طول ۲۸ کیلومتر حدفاصل کوله سنگی تا زاهدان دارای ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی بوده و قطعه زابل به دوست محمد نیز به طول ۳۰ کیلومتر نیز دارای ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی می باشد.