بسیج بستر بزرگی برای عرصه اقتصاد مقاومتی است

 رهبر معظم انقلاب سال 95 را سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل، نامگذاری کردند که در این راستا روز گذشته خبرنگار عصرهامون با حضور در جمع مسئولین استان در مراسم سالروز بسیج سازندگی اقدام به پیگیری عملکرد سازمان فوق با توجه به شعار سال کرد.

 

احیاء 49 پروژه وقف شده توسط بسیج سازندگی

حجت الاسلام اسماعیل تدینی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان با بیان اینکه در زمینه وقف هر چه موقوفات استان شکوفا شود اشتغال زایی افزایش می یابد، گفت: اگر مردم زمینی را که به حال خود رها شده جهت امور اقتصادی وقف نمایند آن ملک احیاء و نه تنها ایجاد اشتغال می شود بلکه به اقتصاد مقاومتی هم کمک می کنند.

وی ادامه داد: یکی از موارد مهم در بحث اقتصاد مقاومتی تکیه بر مردم است که در اقتصاد یک پایه اش اقتصاد با سود و تجارت و دیگری اقتصاد با سود بلاعوض مردمی است.

حجت الاسلام تدینی تصریح کرد: با وقف کردن به اداره اوقاف و موسسات خیریه و مردمی 50  درصد هزینه های دولت پرداخت می شود لذا نباید از وقف غفلت کرد .

مدیر کل اداره اوقاف و امور خیریه استان بیان کرد: هر چه افزایش درآمد اوقاف بیشتر شود اداره اوقاف بیشتر در راستای اقتصاد مقاومتی کمک کرده است .

وی افزود: سال گذشته به همت بسیج سازندگی تفاهم نامه های امضا و 49 پروژه اوقاف به ارزش نزدیک به یک میلیارد و نیم از حسینیه ها ، مهدیه و امام زاده ها به همت نیروهای سپاهی و بسیجی احیاء شد.

 

واگذاری کارهای سازندگی ورزش و جوانان به بسیج سازندگی 

حسین ثوری مدیر کل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اداره ورزش و جوانان استان یکی از پیشقراولان عرصه اقتصاد مقاومتی است، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری کارگروه اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل در اداره ورزش و جوانان استان تشکیل  و در همین راستا اقدامات موثری انجام صورت گرفته است .

وی ادامه داد: یکی از این اقدامات استفاده از نهادهای مردمی و بردن ورزش در بطن مردم بود تا از این طریق کارهای بزرگ ورزشی را به اجرا در آوریم.

ثوری افزود: در حوزه ورزش و جوانان جلسات مختلفی را با حاشیه نشینان شهرهای استان داشتیم تا به نوعی مردم را ترغیب و تشویق در ورزش نماییم که در این راستا حضور پیدا کردند.

مدیر کل تربیت بدنی و روزش استان تصریح کرد: همکاری دستگاه های مختلف در راستای اقتصاد مقاومتی سبب شده که امکانات اندک در کنار هم قرار گرفته و کارهای بزرگی در این عرصه صورت گیرد که این گونه اقدامات قطعا می تواند کمک بزرگی در کاهش هزینه ها باشد.

وی با بیان اینکه همکاری های خوبی بین اداره ورزش و جوانان و دستگاه های اجرایی به وجود آمده، گفت: در همین راستا بیش از 94 سازمان مردم نهاد فعالیت که نقش اساسی در ایجاد موج برای حضور مردم ایفاء می کنند.

ثوری با بیان اینکه در حوزه ورزش برخی کارهای اجرایی را در اختیار جوانان قرار دادیم تا تمرین مدیریتی نمایند، خاطر نشان کرد: آموزش حرفه و اشتغال و معرفی جوانان نخبه به سازمان ها و مراکز کار آموزی از دیگر برنامه ها در این راستا بوده که بیش از 28 سازمان در جلسه سازماندهی امور جوانان مقرر شد مصوبه ای تصویب تا برخی کارهای اجرایی به جوانان واگذار شود تا این موضوع در کاهش هزینه ها اثر مثبتی داشته باشد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان گفت: جلساتی که با بسیج سازندگی برگزار شد که قرار شد توسط گروه های جهادی کارهای سازندگی صورت گیرد که امیدواریم این همکاری تداوم پیدا کند و در بخش کار آفرینی بتوانیم کمکی به قشر جوان نماییم.

 

بسیج بستر بزرگی برای عرصه اقتصاد مقاومتی جامعه است

رضا نجفی مدیر کل جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه بسیج و جهاد کشاورزی 2 بال انقلاب هستند، گفت: از ابتدای نامگذاری رهبر معظم انقلاب برای سال ها با عناوین اقتصادی جهاد کشاورزی به صحنه آمد و اقدامات موثری در این راستا چون افزایش تولید گوشت سفید، خودکفایی استان از تخم مرغ، مرغ، شیر و افزایش کشت گندم صورت گرفته است که در برخی موارد نیز جز صادر کنندگان شده ایم.

وی ادامه داد: در بحث آبی نیز با تدابیر رهبر انقلاب پروژه کلان اقتصادی دشت سیستان کلید خورد و اکنون در حال شبکه بندی اب چاه نیمه به اراضی کشاورزی توسط لوله هستیم.

 

15هزار نفر مشغول به برداشت گندم در استان هستند  

نجفی تصریح کرد: امسال تولید گندم استان به 50 هزار تن رسیده که 15 هزار نفر در این راستا مشغول به کار هستند و به زودی با توجه ظرفیت ها و توانمندی های استان 16 سند راهبردی کشاورزی ارائه می شود.

مدیر کل جهاد کشاورزی با عنوان اینکه بسیج بستری بزرگ در جامعه است، اظهار داشت: همکاری های خوبی در بحث اقتصادی با بسیج سازندگی داشتیم که امیدواریم با ظرفیت این 2 مجموعه بتوانیم در عرصه اقتصادی گام های بزرگتری برداریم.

 

پرداخت 129 میلیارد ریال وام قرض الحسنه به متقاضیان اقتصاد مقاومتی

ناصر شهرکی رییس اداره شعب بانک مهر اقتصاد سیستان وبلوچستان نیز در ادامه گفت: بانک مهر اقتصاد یکی از بانک های ارزشی است که با توجه به پیام رهبر معظم انقلاب در چند سال پیش در بحث اقتصاد مقاومتیگام های بزرگی برداشته و تسهیلات و وام های زیادی پرداخت کرده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته 129 میلیارد ریال وام قرض الحسنه در بخش اقتصاد مقاومتی پرداخت شده که در کل استان با همکاری بسیج سازندگی و سپاه اقدامات موثری صورت گرفته است.

شهرکی افزود: از سه سال پیش بانک مهر اقتصاد در این عرصه فعالیت می کند امسال هم در اردیبهشت ماه بودجه اقتصاد مقاومتی ابلاغ خواهد شد که در کل استان در بخش تهیه منابع مالی طرح های اقتصاد مقاومتی تامین می کنیم.