سعید محمودی با اعلام این خبر گفت: روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه استان سیستان وبلوچستان میزبان سرکار خانم دکتر ابتکار و نمایندگان سازمانهای بین المللی جهت رونمایی از سند بین المللی "دیپلم ذخیره گاه زیستکره هامون" خواهند بود.

به گفته وی در این مراسم نمایندگان سفارتخانه های آلمان و افغانستان، نمایندگان سازمانهای UNESCO، ECO، UNDP، UN و جمعی از نمایندگان ایران در سازمانهای بین المللی مذکور، مدیران و کارشناسان ستادی سازمان حفاظت محیط زیست، مسئولین محلی و منطقه ای، تشکلهای زیست محیطی و ریش سفیدان منطقه شرکت خواهند داشت.

محمودی خاطرنشان کرد: ازاین پس اکوسیستم تالاب هامون در چارچوب قوانین و همکاریهای بین المللی و زیر ذره بین UNESCO ادامه حیات خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه تالاب هامون که روزگاری نعمات خدادادی اش زینت بخش خوان هامون نشینان بود و سالهاست به سبب تغییرات اقلیمی و بی مهری های انسانهای زیاده خواه در آنسوی مرزها، با دستانی خالی و آشوبی درونی پذیرای مردمان منطقه سیستان است، گفت: برنامه ریزان و تصمیم گیران محلی، منطقه ای، ملی و بین المللی را بر آن داشت تا گامهای استوار و اصولی با هدف حساس نمودن نگاههای بین المللی و تغییر روشهای برنامه ریزی به سمت و سوی پررنگ نمودن نقش اساسی و سازنده جوامع محلی و مشارکتهای مردمی بردارند.

محمودی یادآورشد: در این گونه برنامه ریزی ها، دفتر شورای هماهنگی بین المللی انسان و کره مسکون، زمینه علمی مناسبی در بین کشورها ایجاد وبا تبادل دانش علمی به منظور جلوگیری از روند رو به تخریب زیست بومها و احیای مجدد آنها فراهم می کند.

سعید محمودی  با بیان اینکه تلاشهای بین المللی توسط تیم اعزامی ایران به لیما پایتخت کشور پرو  جهت شرکت در چهارمین کنگره جهانی ذخیره گاههای زیستکره به نتیجه رسید، گفت: با ثبت تالاب هامون به عنوان "ذخیره گاه زیستکره" کام هامون نشینان و فعالان زیست محیطی شیرین شد.

مدیرکل محیط زیست استان اظهارکرد: برای همین موضوع کلیه تلاشگران عرصه های محلی، ملی و بین المللی در روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه  گردهم جمع خواهند شد تا شاهد رونمایی این سند بین المللی با دستان پر مهر سرکار خانم دکتر ابتکار در منطقه سیستان باشند.

در ادامه سفر استانی، سرکار خانم دکتر ابتکار در مراسم افتتاح پنجمین جشنواره فیلم سبز استان در شهرستان زاهدان حضور خواهد داشت. این جشنواره از ۲۴ تا ۳۱ اردیبهشت ماه همزمان با سایر استانها بطور همزمان با نمایش فیلمهای برگزیده زیست محیطی برگزار خواهد شد.