دامداران دروغ می گویند/ 10 تن شیر خراب نشده است

روز چهارشنبه بود که برخی دامداران استان در تماسی که با پایگاه خبری عصرهامون داشتند  عنوان کردند که بیش از 15 دامدار جلوی درب استانداری به دلیل عدم خریداری شیر توسط کارخانه تجمع کردند.

در این مصاحبه یکی از دامداران عنوان کرده بود که هر دامدار 600 تا 700 کیلو شیر ضرر کرده است با این وجود بستگی به تعداد دام دامدار داشته که شاید هم بیشتر یا کمتر از این مقدار بوده باشد.

 در تماسی که محرابی مسئول روابط عمومی جهاد کشاورزی استان با خبرنگار عصرهامون داشت، خواستار پیگیری این موضوع از محمد رضا بندانی مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان شد،  در تماسی که خبرنگار اجتماعی عصرهامون، با بندانی برقرار کرد، وی با بیان اینکه دامداران دروغ می گویند و اینکه عنوان می کنند از هر دامدار 600 تا 700 کیلو شیر خراب شده دروغ محض است، گفت: در هیچ یک از شهرهای استان حتی زاهدان یک کیلو شیر هم در روز پنجشنبه پس زده نشده و همه جذب شده اند

وی با بیان اینکه 10 تن شیر رقم بالایی است و چنین ادعایی به هیچ عنوان صحت ندارد، افزود: روز پنجشنبه از ساعت 9:15 صبح تا 10:20 به همراه مدیر کارخانه مهندس زیرکی شیر ها را تحویل می گرفتیم.

بندانی ادامه داد: دلیل تاخیر دریافت شیر در روز پنجشنبه هماهنگی رییس سازمان با کرمان بود که می خواستند از ورود کامیون حمل شیر مطلع شوند  چرا که کامیون به دلیل اینکه از کرمان به سمت یزد رفته بود تاخیر داشت.

وی با بیان اینکه بنده اطلاعی از میزان شیر خراب شده در روز چهارشنبه ندارم، تصریح کرد: با این حال 10 تن شیر رقم بالایی ست و بنده آن را تکذیب می کنم.

مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه دامداران روز چهارشنبه هیچ اعتراضی پیش ما نداشته و استانداری رفته بودند، گفت: همان روز مدیر کل جهاد کشاورزی هماهنگی با رکنی معاون وزیر جهاد کشاورزی داشتند که قرار شد 10 تن شیر مازاد روز پنجشنبه به کارخانه پگاه کرمان منتقل شود.

بندانی تصریح کرد: شیری که درب استانداری برده شده نهایت 700 تا یک تن بیشتر نبوده است.

روز چهارشنبه در تماسی که پایگاه خبری عصرهامون با برخی دامداران داشت، عنوان کردند: صبح امروز به درب کارخانه مراجعه کردیم که شاهد امتناع کارخانه دار از خرید شیر بودیم و مجبور شدیم شیر خود را دور بریزیم.این دامدار با بیان اینکه 15  دامدار جلوی استانداری تجمع کردند، گفته بود که: هر دامدار 600 تا 700 کیلو شیر ضرر کرده است با این وجود بستگی به تعداد دام دامدار داشته که شاید هم بیشتر یا کمتر از این مقدار بوده باشد.

وی در ادامه گفته بود که برای اعتراض به استانداری، فرمانداری و جهاد کشاورزی مراجعه کردیم اما هیچ اقدامی انجام ندادند و حتی وقتی جلوی درب استانداری مراجعه کردیم مسیولین عنوان کردند که اگر شیر ها را اینجا بریزید جنبه سیاسی دارد و برایتان مشکل ساز می شود لذا شیرها را درکوچه و برخی را در خانه ریختیم.

ساعت 20 روز همان روز در گفت و گویی که صدا و سیما در اخبار شبانگاهی با نجفی مدیر کل جهاد کشاورزی استان داشت، وی در خصوص تحویل شیر دامداران توسط کارخانه دار مهندس زیرکی در روز پنجشنبه خبر داد.

در ادامه پیگیری مشکل دامداران  و وعده مدیر کل توسط خبرنگار عصرهامون در تماسی که صبح پنجشنبه با 2 تن از دامداران داشت،  ضمن اینکه نه تنها مشکل ما حل نشد بلکه کارخانه شیر مهندس زیرکی هم از خرید شیر امتناع کرده و گفته که از این حرف ها مدیر کل ها زیاد می زنند و تا عمل کردن فاصله زیاد است لذا برای پیگیری بیشتر اکنون جلوی درب جهاد کشاورزی تجمع می کنیم که عکاس عصرهامون جهت تهیه گزارش تصویری به محل اعزام شد.