سیستان و بلوچستان رتبه نخست ازدواج با اتباع بیگانه را داراست

مدیرکل دفتر امور خانواده و بانوان سیستان و بلوچستان در جمع بانوان دستگاه های اجرایی شهرستان میرجاوه اظهار کرد: مشکل زنان بی سرپرست، موضوعی جهانی است واکثر کشورهای در حال توسعه به آن گرفتارند، دلایل زیادی ازجمله افزایش طلاق، اعتیاد، مهاجرت، ازدواج های غیرقانونی با اتباع بیگانه و بسیاری موارد دیگر باعث افزایش کمی این جمعیت شده است.

مریم پویا افزود: بسیاری از زنان بی سرپرست یا بد سرپرست در شرایط سنی سرپرست خانوار می شوند که بسیار آسیب پذیر و ضعیف هستند و این زنان  با مشکلات فراوانی روبرو می شوند.

وی خاطر نشان کرد: در استان سیستان و بلوچستان بیش از 97 هزار و 500 نفر زن سرپرست خانوار وجود دارد که از این جمعیت 58 هزار نفر آنها تحت پوشش نهادهای حمایتی قرار دارند.

وی تاکید کرد: استان سیستان و بلوچستان رتبه نخست ازدواج زنان با اتباع بیگانه را داراست و این ازدواج ها که به صورت غیرقانونی صورت می گیرد سبب افزایش و سهولت طلاق و همچنین افزایش آمار زنان بی سرپرست شده و بخش عمده ای از کودکان حاصل از این ازدواج ها، کودکان بازمانده از تحصیل هستند چرا که ازدواج والدین آنان در جایی ثبت نشده و غیر قانونی بوده است.

پویا تصریح کرد: ایجاد بانک اطلاعاتی اولین گام در جهت ساماندهی وضعیت زنان سرپرست خانوار است و گام بعدی توانمند سازی این افراد برای رسیدن به استقلال مالی و اعتماد به نفس است، چراکه هنگامی که فرد خود و توانایی هایش را بشناسد بهتر می تواند از این توانایی برای رسیدن به استقلال کمک بگیرد