نوبرانه ترین زردآلوی کشور از زاهدان وارد بازار شد

با آمدن میوه‌های جدید به جمع میوه‌های نوبرانه موجود در بازار، حال و هوای بازار میوه اندکی تابستانی‌تر شد بگونه ای که تا پیش از این، از میان میوه‌های نوبرانه، چغاله بادام و توت فرنگی بیش از دیگران خودنمایی می‌کردند و به بازار میوه‌های زمستانی رنگ و لعاب تازه‌ای بخشیده بودند، اما هم اکنون چند روزی می شود که میوه‌های جدید نوبرانه نیز به بازار اضافه شده است.

در این میان ورود زردآلو و طالبی البته آن هم با قیمتهای نه چندان ارزان و در دسترس برای همه مردم، توانسته‌اند حال و هوای تابستانی بودن بازار میوه را تشدید کند اما میوه‌های زمستانی همچنان مشتریان پروپاقرص خود را در بازار حفظ کرده‌اند و حتی قیمت آنها نیز چندان کاهشی نداشته است، چراکه میوه‌های نوبرانه سهمی از تامین نیاز میوه مردم ندارند.

بررسی‌های میدانی از نوبرانه ترین میوه های موجود در زاهدان نشانگر این است که هر کیلوگرم زردآلو که البته اندازه آن بسیار ریز و هنوز هم به نوعی نارس است، در بازار حدود 13 تا 15هزار تومان است و هر کیلوگرم طالبی نیز حدود 2000 تا 2800 تومان عرضه می‌شود. در همین حال، هندوانه تازه نیز هم اکنون در بازار در حدود هر کیلوگرم 1000تا1500 تومان عرضه می‌شود.

در همین راستا مدیر جهاد کشاورزی زاهدان از ورود نوبرانه ترین زردآلوی زاهدان به کشور خبر داد و اظهار داشت: حدود 65 هکتار از باغ های شهرستان به کشت زردآلو اختصاص دارد که 35 هکتار آن بارور و بقیه غیر بارور است.

عباس اشکانی گفت: از هرهکتار زردآلو 14 تن محصول برداشت و پیش بینی می شود که تا پایان فصل برداشت این محصول در خرداد ماه 490 تن میوه تولید و روانه بازار مصرف شود.

وی با اشاره به اینکه زردآلو سرشار از ویتامین های A ، C و آهن است، افزود: شرایط آب و هوایی مطلوب زاهدان سبب شده است سالانه بیش از 20 هزار اصله نهال زرد آلو در 2 نهالستان این شهرستان تولید شود.

مدیر جهاد کشاورزی زاهدان با اشاره به ظرفیت های بخش کشاورزی زاهدان بیان کرد: سالانه از شش هزار و 500 هکتار از زمین های زراعی زاهدان 310 هزار تن انواع محصولات کشاورزی تولید می شود که بهره برداران بخش کشاورزی این شهرستان در مدت یک سال از 5 هزار و 500 هکتار باغ های موجود 3 هزار و 500 تن انواع میوه تولید و روانه بازار مصرف می کنند.