رشد ۴۰درصدی راه آهن چابهار-ایرانشهر

عباس آخوندی در نشست اقتصاد مقاومتی با اشاره اینکه در حوزه راه و شهرسازی و حمل و نقل پروژه های متعددی در دست احداث دولت است، اظهار کرد: ترانزیت به افغانستان و ارتباط ریلی با پاکستان برقرار است و در آینده شاهد ترانزیت با بقیه کشور های حاشیه اقیانوس هند خواهیم بود.

وی افزود: در بندر چابهار دو پروژه بسیار مهم پیش رو داریم و در آینده ظرفیت دو ونیم میلیون تن بندر چابهار را به هشت و نیم میلیون تن برسانیم تا شاهد پذیرش کشتی های اقیانوس پیما در بندر چابهار باشیم.

وزیر راه وشهرسازی بابیان اینکه پروژه راه آهن چابهار-ایرانشهر 40درصد پیشرفت کار داشته است بیان کرد: عملیات ریل گذاری 200کیلومتر آن آغاز شده و طبق زمانبندی اعلام شده از زاهدان به سایر شهرستان ها ریل متصل و به بهره برداری می رسد.

آخوندی با اشاره به حاشیه نشینی در استان اشاره کرد و گفت: علی رغم سرمایه گذاری های گسترده شاهد حاشیه نشینی بسیار زیادی زاهدان و چابهار هستیم که در آینده برنامه مفصلی برای بازآفرینی شهری از جمله ساماندهی و شناسایی محله وتاسیس شهر های جدید مثل تیس داریم.

وزیر راه وشهر سازی خاطر نشان کرد: باید در چابهار خدمات صنعتی و لجستیکی تامین شود که باتوسعه پس کرانه بندر چابهار به عنوان یک منطقه ویژه اقتصادی شاهد پیشرفت چابهار بود.