افزایش آتش سوزی در لاستیک تریلی ها

عبدالرحیم شاقوزایی افزود: یک مورد حریق لاستیک خودروی تریلی به سامانه 125 سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرستان زاهدان اعلام شد که بلافاصله تیم های امدادی برای اتفاء حریق وارد عمل شدند.

 

 

وی ادامه داد: خوشبختانه با سرعت عمل و حضور به موقع آتش نشانان حریق به وجود آمده مهار شد اما مسئله نگران کننده افزایش میزان بروز حریق در لاستیک خودروهای سنگین بخصوص تریلی ها است که می طلبد تا در این خصوص بررسی های لازم صورت گرفته و علت این افزایش حادثه یافت شود.

شاقوزای تصریح کرد: در گذشته لازم بود تا رانندگاه هر 2 سال یک بار نسبت به بررسی و تغییر لاستیک های خودروی خود اقدام کنند اما این مسئله امروز به هر 6 ماه یک بار رسیده و باید رانندگان پس از گذشت این مدت زمان لاستیک های خودرو را بررسی و در صورت لزوم نصبت به تغییر آنان اقدام کنند تا دچار حادثه نشوند.

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرستان زاهدان در پایان گفت: رانندگان باید قبل از سوار شدن از سلامت سیستم ترمز، آب، برق و حتی سیم کشی خودرو اطمینان داشته باشند علاوه بر آن هر چند وقت یک بار بلبرینگ چرخ ها را بازدید کامل کنند تا در مدت زمان حرکت به دلیل داغ شدن چرخ ها لنت های خودرو دچار آتش سوزی نشوند.