در
آستانه ماه رمضان اهدای خون بیشتری مورد نیاز است

سهیلا خسرویمدیر سازمان انتقال خون سیستان و بلوچستان به اوشیدا گفت: متاسفانه سیستان و بلوچستان آمار بالای بیماران تالاسمی به تعداد ۲ هزار و ۶۰۰ نفر را به خود اختصاص داده است که با توجه به نیاز مبرم آن ها به تزریق ماهانه خون، کمبود خون در استان همیشه وجود دارد که در این راستا معمولا خون مورد نیاز از شهرستان های دیگر برطرف می شود.

 

وی با بیان اینکه در طی سال های اخیر فرهنگ سازی های گسترده ای در زمینه اهدای خون در کشور و به ویژه سیستان و بلوچستان صورت گرفته است ادامه داد: با توجه به افزایش نزدیکی مردم به پروردگار در ایام ماه مبارک رمضان، اهدای خون سالم بیشتر در بعد از افطار، به ویژه در شب های قدر انتظار می رود.

 

وی افزود: با توجه به نیاز مبرم به اهدای خون در استان، به طوری که روزانه حداقل ۳۵۰ واحد خون در استان مورد نیاز است امیدواریم در ماه رمضان میزان اهدای خون در استان بیشتر شده تا کمبود خون کمتری احساس شود.

 

وی ادامه داد: علاوه بر بیماران تالاسمی، میزان بالایی خون در اتاق های عمل و بخش های زنان و زایمان، حوادث جاده ای و درگیری های مرزی مورد استفاده می باشد که در این راستا نیاز به اهدای خون در استان به شدت احساس می شود.

 

وی با بیان اینکه، ۹۰ درصد خون مورد نیاز در استان تامین می شود تصریح کرد: به منظور بی نیازی استان از واردات خون از سایر استان ها نیازمند همت و همکاری بیشتر مردم استان در این راستا بوده تا از این طریق مشکلات موجود رفع شود.

 

وی با بیان اینکه، نیاز مبرم به تمامی گروه های خونی به ویژه گروه خونی O منفی در زمان بحران وجود دارد خاطر نشان کرد: امید است مردم فهیم و نوع دوست سیستان بیش از پیش در اهدای خون اقدام تا کمبودها به نحو مطلوب رفع گردد.