قطعی آب در کلان شهر زاهدان همچنان ادامه دارد

بحران کم آبی این روزها در شهرستان زاهدان غوغا به پا کرده است بگونه ای که اکثر نقاط این شهرستان از جمله خیابان های آزادی، پرستار، معلم، جمهوری، ثارالله و غیره با قطعی مکرر آب طی ساعات مختلف شبانه روز مواجه هستند.

 

گرمای هوای تابستان از یک سو و روزهای طولانی روزه داری شهروندان از سوی دیگر باعث شده تا نبود این مایه حیات را شهروندان بیش از پیش احساس کنند و از این معضل بزرگ در رنج و عذاب باشند.

 

مسئولین به فکر چاره اساسی باشند

علی رغم گفته برخی از مسئولان؛ نه تنها مشکل کمبود و افت فشار آب در شهرستان زاهدان حل و فصل نشد بلکه شنیده ها حاکی از آن است که این مشکل بزرگتر از قبل شده بگونه ای که در تماس که تعدادی از شهروندان با پایگاه خبری زاهدانه داشتند خواستار پیگیری این موضوع از طریق رسانه ها آنهم بصورت ویژه شدند.

 

سریال ادامه دار نارضایتی مردم زاهدان از قطعی مکرر آب

رضایی یکی از ساکنین خیابان آزادی در گفت وگوی تلفنی به خبرنگار ما گفت: افت فشار و قطعی آب همزمان در چند روز متوالی آنهم در اوج گرما ساکنین این محل را با چالش های اساسی در تامین آب مورد نیاز مصرفی مواجه کرده است.

وی با اشاره به اینکه قطعی آب دائم باعث گلایه مردم در اقصی نقاط این شهرستان شده است، گفت: این موضوع در حالی رقم می خورد که مسئولان مربوطه بارها در رسانه های مختلف از مشکل کم آبی و قطعی چند ساعته در شبانه روز خبر می دهند اما از پاسخگویی به علت اصلی این معضل آن هم در روزهای گرم زاهدان سرباز می زنند.

 

صدای العطش العطش شهروندان زاهدانی بلند شد

حسینی از دیگر ساکنین خیابان پرستار است که در گفت وگو با خبرنگار زاهدانه ضمن گلایه از قطعی طولانی مدت آب و افت فشار آن در مجتمع های مسکونی گفت: این معضل در روزهای گرم سال صدای العطش العطش شهروندان زاهدانی را بلند کرده که علت این ناراحتی را در قطعی مکرر آب و یا سهل انگاری برخی از مسئولان دست اندرکار می توان جستجو کرد.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه در طی شبانه روز با این مشکل دست و پنجه نرم می کنیم اما مسئولان پاسخگوی رفع این معضل نیستند.

حسینی این مهم را یک معضل بزرگ در مرکز استان عنوان کرد و از مسئولان خواستار رسیدگی به این امر بصورت جدی و ویژه شد.

اربابی نیز از دیگر ساکنین خیابان ثارالله است که به خبرنگار زاهدانه گفت: مساله بی آبی و کمبود آب چیز تازه و عجیبی نیست که با سهمیه بندی برطرف شود لذا می طلبد مسئولان دخیل در این امر به این معضل بعنوان یک برنامه مهم نگاه کرده و تدابیر لازم و عملی برای رفع آنرا بیاندیشند.

 

 

 

مدیر کل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان: مشکل رفع شد

باید گفت علی رغم پیگیری چند روز گذشته یکی از رسانه ها با مدیر کل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان وی خبر از رفع این مشکل را داده بود اما گلایه و نارضایتی مردم از این معضل گویای رفع این معضل نبوده و همچنان سریال بی آبی در اکثر نقاط زاهدان ادامه دارد.

«محسن میرادی» مدیر کل آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان در خصوص این معضل به خبرنگار اجتماعی عصرهامون گفته بود که حادثه خط انتقال آب زابل -زاهدان سبب قطعی آب شده است.

وی با بیان اینکه از روز چهارشنبه 18 خرداد ماه به دلیل حادثه ای که در خط انتقال آب از چاه نیمه به زاهدان داشتیم آب قطع شد، گفت: 15 هزار مترمکعب آب در اوج ساعت مصرف به ورودی آب زاهدان کاهش داشتیم که این امر سبب شد که آب در روز های چهارشنبه و پنجشنبه با قطعی روبرو شود.

میرادی ادامه داد: بر اثر این حادثه نه تنها مخازن خالی شد بلکه شبکه هوا گرفت اما با مدیریتی که همکاران انجام دادند این مشکل رفع شد.

 

پیگیری ها ادامه دارد...

لازم به ذکر است که پایگاه خبری زاهدانه پیگیر رفع این معضل بوده تا علت اصلی قطعی آب در شهرستان زاهدان را از زبان مسئولان امر جویا شود.