تکرار تراژدی آتش در نخلستان های جنوب شرق

در حالی سیستان و بلوچستان یکی از قطب های خرما در کشور و از صادر کنندگان این محصول به شمار می رود که هر سالهدر بیابتکاری ابتکار شاهد از بین رفتن نخل های بسیاری در سایه کمبود امکانات اطفاء حریق و صعب العبور بودن مسیر در استان هستیم.

آتش به عنوان یکی از عوامل غیر زنده آسیب رسان در جنگل شناخته شده است و بعد از اثرات مخربی که انسان به جنگل ها وارد می کند، آتش سوزی در جایگاه دوم تخریب جنگل قرار دارد. 

 

تکرار تراژدی آتش در نخلستان های جنوب شرق
آتش سوزی به عنوان یک پدیده مخرب در بسیاری از مناطق جنگلی در حال افزایش است و این عامل عمدتا‍ نتیجه عدم مدیریت، حضور تفریحی مردم، گرمای هوا ، سهل انگاری و کمبود امکانات است.
 
 
هر چند داستان غم انگیز آتش سوزی نخلستان های سیستان و بلوچستان برای مردم بومی منطقه تبدیل به یک تکرار شده است که هر ساله باید چشم به نخلستان ها بدوزند تا پس از دیدن اولین دود، خود را با تجهیزات و امکانات اولیه به منطقه برسانند تا باغاتی که زندگیشان وابسته به آن است مقابل چشمانشان از بین نرود . لذا ارزش آن را بیشتر از هر کس دیگری درک می کنند و به همین دلیل سعی می کنند تا در کوتاه ترین زمان ممکن نجاتش دهند.
روز گذشته نخلستان‌های آشار در جنوب سیستان و بلوچستان طعمه حریق شد تا سومین آتش سوزی نخلستان ها در سال جدید در استان باشد.

 

 
نخلستان‌های آشار طعمه حریق شد
پیرمحمد ناروئی بخشدار بخش مرزی آشار گفت: حدود 100 نخل در بخش مرزی آشار از توابع شهرستان مهرستان در آتش سوخت.
وی افزود: این آتش‌سوزی با کمک و تلاش مردم محلی دهیاری و مجموعه بخشداری آشار، ‌‌ مهار شد.
وی اظهار داشت : علت حادثه معلوم در دست بررسی است.