فعالیت ۲۵ استخر پرورش ماهی در مهرستان

غلام محمد جمشیدزهی با بیان این مطلب به خبرنگار ما گفت: در طی سال های اخیر با توجه به استقبال خوب کشاورزان و حمایت های مسئولین و همچنین سود آوری آبزی پروری توسعه استخرهای دو منظوره کشاورزی و شیلات شهرستان مهرستان روند رو به رشدی به خود گرفته است.

وی با اشاره به تعداد استخرهای پرورش ماهی در این شهرستان خاطر نشان کرد: در حال حاضر تعداد ۲۵ استخر پرورش ماهی در این شهرستان وجود دارد که ماهی های تولیدی خود را  علاوه بر مصرف داخلی به سایر نقاط استان عرضه می کنند.

وی با بیان اینکه میزان تولید انواع ماهی در استخرهای پرورش ماهی رو به افزایش است، اظهار کرد: در استخرهای پرورش ماهی شهرستان مهرستان علاوه بر تولید سالانه ۴۰ تن انواع ماهی ۲۰۴ تن نیز ماهی از از آب بندان ها و سدها در این شهرستان صید می شود.

وی با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی تولید ماهی های گرمابی نسبت به سال گذشته تصریح کرد: میزان تولید انواع ماهی گرمابی در شهرستان نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد افزایش نشان می دهد که این رقم در سال های آینده نیز روند و رشد صعودی خود را حفظ خواهد کرد.

جمشید زهی خاطر نشان کرد: شرایط آب و هوایی مهرستان سبب شده تا پرورش ماهی های گرمابی در طول سال فراهم باشد.

سرپرست نمایندگی اداره شیلات شهرستان مهرستان به استفاده بهینه آب در استخرهای دوگانه کشاورزی و پرورش ماهی اشاره و بیان کرد: تمامی استخرهای دو منظوره کشاورزی و پرورش ماهی در کنار مزارع کشاورزی با هدف استفاده بهینه از آب ساخته شده است به طوری که از آب آنها علاوه بر پرورش ماهی برای آبیاری زمین های کشاورزی نیز استفاده می شود.

جمشیدزهی افزود: با ترویج آبزی پروی در شهرستان مهرستان علاوه بر کمک به تولید، زمینه اشتغال و به تبع آبادانی و پیشرفت اقتصادی شهرستان مهیا می شود.