موضوع قدس هرگز با مذاکره برطرف نمی‌شود

به نقل از زاهدانه، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته حضور مردم در راهپیمایی روز قدس را نشانه بصیرت مردم نسبت به خدعه‌های آمریکا و دشمنی و نیرنگ های عربستان سعودی علیه کشورهای اسلامی و منطقه عنوان کرد و گفت: تمام مسلمانان جهان از رژیم جعلی صهیونیستی که سالیان متمادی است کودک کشی و نسل کشی را در پیش گرفته است نفرت دارند.

وی ضمن تشکر از حضور مردم در مراسم راهپیمای روزقدس بیان کرد: علی‌رغم گرمی هوا به لطف بصیرت مردم و رهبری مقام معظم رهبری امسال راهپیمایی روزقدس باشکوه‌تر از سالهای قبل برگزار شد.

آیت الله سلیمانی ضمن محکوم شمردن جنایات رژیم اسراییل برعلیه مردم مظلوم فلسطین افزود: بنا به فرموده امام راحل قدس بعنوان قبله اول مسلمین متعلق به همه مسلمین است و باید از چنگ رژیم‌صهیونیستی آزاد شود.

وی از بیت‌المقدس بعنوان محل محشر، از مهمترین و مقدس‌ترین نقطه زمین یاد کرد و ادامه داد: روز قدس روز امت اسلامی  و مبارزه با جهانخواری و روز همبستگی مسلمانان برای نجات قدس است، اینکه روز قدس روز نجات اسلام است فقط نگاه امام راحل و رهبری معظم انقلاب تنها نیست بلکه نگاه تمامی آزادیخواهان جهان اسلام است و این که امروز توسط برخی کشورهای اسلامی منطقه با رژیم‌ اسراییل مراوداتی صورت می‌گیرد این یک نکبت بزرگ برای این کشورهاست.

وی با اشاره به اینکه امروز سناریوی پیچیده‌ای در منطقه در حال اجراست، گفت: تلاش بر این است تا نگاه مسلمانان را نسبت به مسئله مهم آنان که نجات قدس و فلسطین است کم کنند و مسلمانان را در این مسیر با یکدیگر برای از بین بردن سرمایه و منابع کشورهای اسلامی درگیر کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سیستان و بلوچستان افزود: اسلام‌ هراسی در اروپا، فراموشی موج بیداری اسلامی، درگیر کردن با هم، بدجلوه دادن حجاب اسلامی و فراموش کردن موضوع فلسطین از دیگر اهداف استکبار جهانی در منطقه است که در حال رخ دادن است و در این اوضاع وظیفه مسلمانان این است تا مسئله آزادی قدس و فلسطین را همچنان اولین موضوع خود قرار دهند.

وی همچنین اقدام سازمان ملل را در حذف نام کشور عربستان سعودی از لیست ناقضین حقوق بشر بعنوان یک اقدام خفت‌بار از سوی این سازمان دانست و گفت: این جای بسی تاسف و نگرانی نسبت به سازمان ملل است که بنا به اعتراف خودشان برای دریافت پول و نگرانی از قطع کمکهای مالی از سوی عربستان سعودی نام این کشور را در عرض یک هفته از لیست ناقضین حقوق بشر به مدافع حقوق بشر تغییر دهد که این نشان از بدبختی و خفت‌باری سازمان ملل دارد.

امام جمعه زاهدان با اشاره به کشتار مردم و کودکان توسط بمب های فسفری عربستان سعودی تصریح کرد: با این اقدام سازمان ملل در برابر عربستان هیچ امیدی به این سازمان در حمایت از فلسطین نیست و تنها راه نجات قدس و مردم فلسطین خروش ملتها و وحدت و همدلی مسلمانان در برابر این جنایات است.