کشف 30 هزار لیتر سوخت قاچاق در سراوان تا کشف نوشیدنی انرژی زا در نصرت اباد

به نقل از دادمردان، مهمترین اخبار سازمان تعزیرات حکومتی سیستان وبلوچستان در هفته ای که گذشت به شرح زیر است:

محکومیت قاچاقچی چای در ایرانشهر

رئیس اداره تعزیرات حکومتی ایرانشهر گفت: شخصی که با یک دستگاه خودروی کامیونت در پوشش بار قانونی اقدام به جابجایی کالای قاچاق از مسیر چابهاربه کرمان  بصورت غیرقانونی می نموده در  ایست بازرسی ایرانشهر  توسط مأمورین پلیس آگاهی مدیریت مبارزه با قاچاق کالاشناسایی که در بازرسی از خودروی وی مقدار66 کارتن 6 کیلویی چای که در پوشش بار قانونی در حال حمل بود از وی کشف گردید

مهدی کیخا بیان داشت: پس از توقیف خودرو و دستگیری متخلف مشخص شد که نامبرده اقدام به بارگیری مازاد بر وزن قانونی نموده که پرونده جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ایرانشهر ارسال گردید و رسیدگی به پرونده در شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی آن شهرستان آغاز گردید

وی بیان داشت:  با شروع رسیدگی و بررسی اوراق و محتویات پرونده و پس ازاخذ آخرین دفاعیات متهم شعبه اقدام به صدور رأی مبنی بر محکومیت متخلف به میزان 53 میلیون  ریال جزای نقدی و ضبط کالاهای مکشوفه به نفع دولت نمود.

تعزیر متصدی واحد صنفی لوازم خانگی در زاهدان

در این راستا پس از انجام تحقیقات مقدماتی و سیر مراحل قانونی پرونده ای در شعبه چهارم تعزیرات حکومتی شهرستان زاهدان تشکیل و پس از بررسی و با توجه به مستندات موجود در پرونده متصدی واحد صنفی فوق از حیث تخلفات عدم درج قیمت وعدم صدور فاکتور متخلف شناخته شده و به پرداخت بیش از 2 میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم گردید.

کشف 30 هزار لیتر سوخت قاچاق در سراوان

عباس زاده محمودی در این رابطه اظهار داشت: در راستای مبارزه با قاچاق سوخت ، ضابطین تعزیرات حکومتی در توقیف و بازررسی از یک دستگاه خودروی تانکر ،  30 هزار لیتر نفت سفید کشف و ضبط شد.

وی افزود: شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی این شهرستان ارزش سوخت مکشوفه را بیش از 423 میلیون ریال برآورد کرده است .

این مسئول خاطر نشان کرد: شعبه  ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز این اداره ، با توجه به شواهد و مستندات موجود و همچنین به دلیل عدم ارائه مدارک معتبر از سوی راننده خودروی مذکور ، طی حکمی مبنی بر محکومیت متخلف، راننده خودروی را به پرداخت 423 میلیون و 960 هزار ریال جریمه ی نقدی در حق دولت و ضبط کالای مکشوفه محکوم کرد.

وی همچنین از کشف 110 جعبه انبه توسط پاسگاه بم پشت به ارزش بیش از 30میلیون ریال خبر داد و گفت: شعبه ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز برای راننده خودروی حامل جعبه های انبه قاچاق بیش از 30 میلیون ریال جریمه در نظر گرفت.

تعزیر قاچاقچی نوشیدنی انرژی زا در نصرت اباد

رئیس شعبه گلوگاهی اداره کل تعزیرات حکومتی سیستان وبلوچستان  گفت: 19 باکس نوشیدنی انرژی زا و 21 دستگاه ریش تراش و اتوی مو  به ارزش بیش از 130 میلیون ریال توسط ماموران ایست و بازرسی نصرت آباد  کشف شد.

مرتضی بزی افزود: این کالاها که به صورت ماهرانه ای در داخل خودروی اتوبوس جاسازی شده بود، در محل ایست و بازرسی شناسایی و کشف شد.

وی اضافه کرد: پس از کشف این میزان کالای قاچاق، برای متهم، پرونده مباشرت در قاچاق کالا تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی استان ارسال شد و در شعبه گلوگاهی رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی  مورد رسیدگی قرار گرفت.

 وی گفت: بعد از بررسی پرونده، متهم احضار شد که پس از تفهیم اتهام به وی، متهم اتهام را قبول نمود و با توجه به اقرار متهم و با استناد به بند «ب» ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصوب سال92، علاوه بر محکومیت متهم به ضبط کالای قاچاق به نفع دولت، وی به پرداخت 132 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم شد.