کام جوانان قصر قند به علت بیکاری تلخ است

به نقل از سنت نیوز؛ یکی از مشکلات و معضلات پیش روی جوانان قصرقندی که کام فرزندان این دیار را تلخ نموده پدیده بیکاری می باشد که شیوعش بسیاری نیز دارد.

بیکاری از جمله آسیب هایی است که در مناطق محروم جوانان را به مشاغل کاذب و یا اعتیاد سوق می دهد و در پاره از اوقات همین بیکاری سبب جذب جوانان به گروهک ها و خود فروختگی می شود.

در همین خصوص حجت الاسلام و المسلمین مصطفی وظیفه دان از فعالین فرهنگی شهرستان قصر قند در گفت و گو با سنت نیوز ضمن اشاره به بیکاری به عنوان یکی از بزرگترین مشکلات جوانان قصر قند اظهار داشت: قصر قند به کام جوانان این شهر به علت بیکاری و فقر شهری با طعم تلخی است.

حجت الاسلام وظیف دان در ادامه با بر شمردن آسیب های بیکاری در جامعه قصر قند افزود: تلخی ای که اعتیاد، بالارفتن میزان جرم و مشاغل کاذب از جمله مهمترین ثمرات آن برای مردم قصر قند می باشد.

اما از دیگر آسیب های اجتماعی ای که قصرقند را به خود مبتلا نموده است وام هایی با بهره ها و سود های  آنچنانی است که برای دریافت و باز پرداخت ان جان متقضی وام بر لبانش می رسد.

در همین خصوص حاج چراغ بلوچی از معتمدین و ریش سفیدان قصر قند در گفت و گو با سنت نیوز اظهار داشت: وام هایی که بانک ها برای تسهیل کار جوانان به آنها اعطاء می کنند فرآیندی طاقت فرسا را در قصر قند طی می نماید.

وی افزود: پیدا کردن ضامن کارمند، پرداخت اقساط  سنگین و بهره های کلان از جمله معزلاتیست که نه تنها دست گیر جوانان نیست بلکه دربعضی موارد دست بند را بای جوانان به ارمغان می آورد.

اما شهرستان قصر قند با معزلی نابهنجار، مغایر با فرهنگ کهن و تمدن اسلامی مردم منطقه دست به گریبان است؛ ماهواره آسیب است که جوانان بیکار منطقه را سر کار گذاشته و در کنار اعتیاد آفت جان مردم و خصوصا جوانان شده است.

آسیبی که درد مشترک حجت الاسلام وظیف دان به عنوان فعال فرهنگی در قصر قند و معتمد بومی منطقه حاج چراغ بلوچی و علماء دیار پاکان و راد مردان است.