تیغ شهرداری زاهدان روی سرانه ورزشی استان

به نقل از عصرهامون، مجتمع ورزشی شهید بهشتی زاهدان که بزرگترین مجتمع ورزشی دانش آموزی در استان بود روز گذشته به همت شهرداری زاهدان نصف شد تا شاید استان همچنان جز رکورداران کمترین سرانه ورزشی در کشور باقی بماند. 

هر چند به گفته خانجانی فرماندار زاهدان این مجتمع در  مسیر طرح ترافیک بوده است اما براساس اظهارات شورای ترافیک بار ترافیکی در آن خیابان وجود ندارد.
در تماسی که برخی دانش آموزان دختر که از امکانات این مجتمع استفاده می کنند با خبرنگار عصرهامون داشتند، با بیان اینکه حجاب مجموعه از بین رفته است، عنوان کردند: از آنجایی که استخر بانوان در این مجتمع می باشد نصف کردن مجتمع سبب شده که نه تنها حجاب مجموعه از بین برود بلکه دیوار غیر اصولی امنیت را از بین برده است.
در تماسی که خبرنگار پایگاه خبری عصرهامون برای پیگیری این موضوع با یکی از مسئولین آموزش و پرورش استان داشت، وی گفت: اینکه آموزش و پرورش با ماهیت تعریض این خیابان مشکلی ندارد اما قرار بود این طرح پس از اجرای مصوبات کارگروه متشکل از تمامی دستگاه‌های مربوط به ریاست معاونت عمرانی استانداری و مسؤول کمیسیون ماده 5 اجرا شود .
شهرداری زاهدان بر خلاف تعهداتش دیوار مجتمع ورزشی آموزش و پرورش را تخریب کرد
وی 4 بند این مصوبه را ساخت دیوار استاندارد با ارتفاع مناسب، واگذاری 7 هزار متر زمین در نقطه دیگری از شهر، اتصال دو سمت مجتمع به وسیله روگذر و واگذاری یک قسمت تجاری به آموزش و پرورش خواند و افزود: با وجود این بند ها و نامه دادستان زاهدان مبنی بر اجرایی کردن بندها سپس تخریب اما شهرداری زاهدان روز گذشته به صورت شتاب زده اقدام به تخریب این مجتمع و ساخت دیوار غیر اصولی و نا امن در این خیابان کرده است.
این مسئول ادامه داد: آموزش و پرورش در این خصوص شکایت و پیگیر این موضوع خواهد بود.

فرماندار زاهدان: این پروژه با تعامل آموزش و پرورش و شهرداری انجام گرفته است

همچنین در تماسی که این پایگاه خبری با مجتبی خانجانی فرماندار زاهدان داشت، وی با بیان اینکه این اقدام تخریب مجتمع نبوده بلکه طرح بازگشایی خیابان بوده است، گفت: در پروژه های شهری ، شهرداری مسئولیت هایی دارد که بازگشایی معابر کند و از آنجایی که این معبر بسته بوده است با حضور و نظارت دستگاه های ذیربط این اقدام انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه دلیل این اقدام طرح ترافیک بوده است، ادامه داد:  بنده به جزییات توافق دسترسی ندارم ولی آنچه به عنوان فرماندار می توانم عنوان کنم اینکه اجرای چنین پروژه هایی برای شهر زاهدان مفید است و این حواشی ها بعد از اجرای این طرح به مصلحت نیست.
فرماندار زاهدان بیان کرد: این اقدام در تعاملی بین شهرداری و آموزش و پرورش صورت گرفته است و اگر غیر از این بود که کارگر و ماشین آلات از چه کانالی وارد مجتمع شده اند.
خانجانی با بیان اینکه اگر بحثی در اجرای این پروژه باشد پیگیری می کنم تا اجرایی شود ، خاطر نشان کرد: این پروژه صد در صد بین تعامل 2 دستگاه صورت گرفته است و تا کنون آموزش و پرورش هیچ اعتراضی نکرده است.
وی با بیان اینکه بنده 4 بند مصوبه را نمی دانم، گفت: بنده در محل بازدید از پروژه حضور داشته ام و نمایندگان آموزش و پرورش و شهرداری نیز آنجا حضور داشته اند.
فرماندار زاهدان با بیان اینکه زاهدان، شهرداری خیلی توانمند، با سواد و منطقی دارد، افزود: اگر در اجرای پروژه ایرادی هست به ایشان تاکید کنید اصلاح نمایند. 

سخنان فرماندار را تکذیب می کنم/ هیچ نماینده ای از آموزش و پرورش در محل تخریب حضور نداشت

در ادامه در تماسی که خبرنگار عصرهامون با محمد علی عسگری معاون پشتیبانی آموز ش و پرورش استان داشت، وی با بیان اینکه دیواری که ساخته شده کاملا غیر اصولی است و هر لحظه احتمال فرو ریختن دیوار وجود دارد ، بیان کرد: گفته های فرماندار زاهدان را تکذیب می کنم.
وی با بیان اینکه هیچ نماینده ای از سوی آموزش و پرورش در محل حضور نداشته است، افزود: فرماندار زاهدان نباید پس از حضور و بازدید از این طرح اجازه این کار را برای تخریب می داد.
عسگری اظهار داشت: آموزش و پرورش هیچ نقشی در این قضیه نداشته است چرا که اول قرار بوده توافقات و مصوبات اجرایی شود بعد این طرح اجرایی شود.

 

تخریب دیوار این مجتمع در راستای منافع 7 نفر است

معاون پشتیبانی آموزش و پرورش با تاکید بر تکذیب گفته های فرماندار خاطر نشان کرد: در حال حاضر در دادگاه جهت شکایت و تشکیل پرونده هستم .
وی در پایان خطاب به فرماندار زاهدان گفت: براساس ابلاغیه مرجع قضایی قرار بوده است روز گذشته 28 تیر ماه 95 ساعت 10 شهرداری مستندات خود را جهت این طرح به مرجع قضایی ارایه دهد که قبل از آن مبادرت به تخریب کرده است.
یکی دیگر از مسئولین آموزش و پرورش گفت: شهرداری دیوار مجتمع 80 هزار متر مربعی  شهید بهشتی را که در خیابان امام خینی غربی است نصف کرده است.
وی با بیان اینکه در این بین تنها دانش آموزان ضرر کرده اند ، تصریح کرد: بر اساس اظهارات شورای ترافیک که نفع این اقدام تنها منافع 7 نفر را در استان تامین می کند هیچ اثری در کم کردن بار ترافیکی بلوار شهید مزاری نداشته و نخواهد داشت.
براساس اظهارات سازمان ورزش و جوانان استان سرانه ورزشی در استان 42 صدم متر مربع است که با سرانه کشوری 74 صدم متر مربع فاصله دارد.