حاشیه‌نشینی چالش اصلی شهرهای سیستان و بلوچستان

جمشیدنژاد در گفت وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، افزود: اکثر جمعیت شهر زاهدان در حاشیه شهر زندگی می کنند.

وی درخصوص راهکار رفع مشکل حاشیه نشینی در شهرهای استان گفت: ارتقاء کیفیت سکونت از طریق اعطاء برخی امکانات و تسهیلات و سعی در تطبیق منازل و محلات با اصول و معیارهای شهرسازی می توان برخی از مشکلات مناطق حاشیه شهرها را برطرف کند.

جمشید نژاد اظهار کرد: تجربه نشان می‌دهد که هر زمان مسئولان در برنامه ریزی‌ها نگاه نابرابری به تمام مناطق اعم از شهری و روستایی داشته‌اند، این معضل گسترش بیشتری یافته است.

معاون استاندار افزود: مهمترین هدف یک برنامه ریزی، توسعه خوب و توجه به تعادل منطقه‌ای، ملی و ایجاد یک توسعه پایدار است.

وی تصریح کرد: برای کاهش حاشیه نشینی باید فرمانداران هر شهرستان تلاش کنند تا این محیط‌ها در حاشیه شهرها افزایش نیابد و دستگاه‌های مختلف با یک نوع هم اندیشی و هم خوانی در قالب یک برنامه مشخص از افزایش این محیط‌ها جلوگیری کنند.

جمشیدنژاد خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از گسترش این اماکن باید نقاط جدید با شرایط لازم تعریف شود تا در صورت افزایش جمعیت افراد به این مناطق سوق داده شوند.

وی بیان کرد: حاشیه نشینی از پیامدهای رشد سریع و نا هماهنگ برنامه‌های اقتصادی و افزایش دوگانگی‌های اجتماعی – اقتصادی است.

جمشیدنژاد تاکید کرد: حاشیه‌نشین‌ها جزء مناطق مستعد ارتکاب جرم هستند.