دولت آنگونه که باید خدمت نکرده است

 به مناسبت هفته دولت برخی از سایت های بومی استان در گفت و گویی که با امامان جمعه سیستان و بلوچستان در خصوص اقدامات دولت در استان داشتند، امامان جمعه استان  ضمن انتقاد از عملکرد دولت تدبیر در سه ساله اخیر در استان عنوان کردند: دولت آنگونه که باید خدمت نکرده است و اثر برجام، در سفره مردم احساس نمی شود.

 

تحولی در وضعیت زندگی مردم دیده نشد
 
نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان وامام جمعه معزز زاهدان با بیان اینکه تحولی در وضعیت زندگی مردم دیده نشده است، گفت: زمانی تحول در زندگی مردم ایجاد و احساس می شود که واحدهای صنعتی رو به افزایش باشد که این مهم محقق نشد.
آیت الله عباسعلی سلیمانی در گفت وگو با خبرنگار زاهدانه در خصوص محقق شدن وعده های دولت تدبیر و امید در استان سیستان وبلوچستان اظهار داشت: دولت فعلی با چالش های اقتصادی جدی مواجه است و از آنجایی که نگاه های کلان و ارزشمندی دارد اما به خاطر تنگناهای اقتصادی همه دیدگاه های خود را نتوانستند عملی کنند که امید می رود در آینده این نگاه های کلان عملی شود.

 

از وضع اقتصادی موجود استفاده بهینه ای نشده است
 
وی با بیان اینکه تحولی در وضعیت زندگی مردم دیده نشده است، گفت: زمانی تحول در زندگی مردم ایجاد و احساس می شود که واحدهای صنعتی رو به افزایش باشد، از وضع موجود استفاده بهینه تری به عمل آید یا مقداری در جامعه فعالیت های اقتصادی و رونق اقتصادی بهتر و جالب تر شود که اینها هیچکدام تحقق پیدا نکرده است.
امام جمعه زاهدان با اشاره به مشکلات فراوان در استان سیستان وبلوچستان بیان کرد: علی رغم مشکلات فراوان استان امروز رفاه نسبی به برکت انقلاب اسلامی و زحمات دولت ها در زندگی مردم مشاهده می شود.
آیت الله سلیمانی در ادامه با اشاره به اثرات برجام در استان سیستان وبلوچستان گفت: تحولاتی در این زمینه در زندگی مردم به وجود آمد که حداقل آن بهبود زیرساخت های جامعه مانند مخابرات، تکنولوژی، جاده های آسفالت شده، برق، آب است بگونه ای که اخیرا دولت تمام همت خود را بکار گرفته تا گازرسانی به استان را هم به سرانجام برساند.

 

دولت آنگونه که باید خدمت نکرده است 
 
امام جمعه ی شهر بنجار در گفت و گو با اوشیدا عنوان کرد: علیرغم کارهای انجام شده از سوی دولت اما این خدمات به اندازه کافی نبوده است.
حجه الاسلام و المسلمین محمود پارسا به خبرنگار اوشیدا گفت: با توجه به شرایط ویژه منطقه سیستان و بلوچستان، به ویژه منطقه سیستان توقع و انتظار مردم از دولت به نسبت سایر نقاط کشور بیشتر است اما این توقع براورده نشده است.
وی افزود: سیستان نیازمند کارهای اصولی تر و بادوام تر از قبیل استخدام جوانان، بازگشایی مرز و  مقابله با ریزگردها است تا سایه ی مهاجرت از منطقه کاهش یابد.
پارسا ادامه داد: برنامه ریزی صحیح و دقیق برای سیستان و بلوچستان و به ویژه تنگه احد باید صورت گیرد تا مردم از فرط بیکاری منتظر واریز یارانه ها جهت امرار معاش نباشند.

 

اثر برجام، در سفره مردم احساس نمی شود
 
امام جمعه ی بنجار تاکید کرد: اگر کم کاری ها و بی مهری ها همچنان ادامه داشته باشد سیستان غیرقابل سکونت می شود که این موضوع عوارض سختی به ویژه از لحاظ امنیتی برای کشور دارد.
وی با بیان اینکه عملکرد دولت محسوس نیست، تصریح کرد: زمانی برجام قابل دفاع است که اثر آن بر سفره مردم قابل مشاهده باشد اما متاسفانه قیمت کالاهای اساسی و ضروری پس از برجام افزایش یافته است.

 

 برجام هیچ تاثیر مثبتی بر زندگی مردم و کشور نداشته است
 
حجه الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی در گفت و گو با چهاربهاران افزود: هیچ دستاوردی ازبرجام در سرسفره مردم و زندگی مردم و اقتصاد دیده نشده است نه تغییر و نه تحولی!
وی بیان کرد: تاکید مقام معظم رهبری بر میاحث هفت گانه باید اقدام شود ما به دنبال این نیستیم که بگوییم کدام طرح عملی شده یا نشده خواهان این هستیم مطالبات رهبری جدی گرفته شود.
حجت السلام موسوی با اشاره به اقتصاد مقاومتی و پروژه ها افزود: در بحث اقتصاد مقاومتی اگر پروژه ای و یا طرحی افتتاح شده به تعبیر مقام معظم رهبری باید پیگیری کنند و به مردم نشان دهند، که آیا این طرح ها اجرا شده اند؟ آیا این آبی که از سرچشمه به مزرعه رسیده و یا نرسیده؛ وقتی ما می گوییم فلان کارخانه های تعطیل فعال شده اند آیا واقعا فعال شده اند؟ مراکز تولیدی ما فعال هستند؟ پیگیری باید کنند آیا حقیقتا فعالند و یا فقط رسانه ای می کنیم.
وی در بحث حقوق های نجومی گفت: حقوق های کذایی و یا نجومی در رسانه عمومی پخش می شود سخنگوی قوه قضائیه اعلام کردند تا حالا یک نفر به قوه قضائیه معرفی نشده اند مقام معظم رهبری تاکید کردند حقوق های کذایی به بیت المال برگردانده شوند و باید با افراد خاطی برخورد و مجازات شوند و خبرش را به مردم بدهند مردم نسبت به نظام نعمت و سرمایه انقلابند.
امام جمعه شهرستان چابهار ادامه داد: مقام معظم رهبری در بحث فرهنگی فرمودند ما هم در پدافند و هم در آفند ضعیف عمل کردیم باید تجدید نظر کنند
وی گفت: اصل مطالبات رهبری و مردم است، دولت خودش را نشان نداده است مطالبات رهبری و مردم را باید دولت و همه دست به دست هم دهیم اجرا کنیم.

 

 
دولت در تحقق وعده های خود شفاف سازی کند
 
وی افزود: دولت کارهای بزرگی هم داشته است علی رغم آن کارهای خوبی انجام شده است ما باید سعی کنیم منصفانه عمل کنیم ولی متاسفانه در بخش فرهنگ و بخش اقتصاد که مهمتر است قول هایی داده شد که رشد و توسعه سر سفره مردم کشانده شود که آیا حقیقتا تحقق پیدا کرده است؟
حجت السلام و المسلمین موسوی تصریح کرد: ما از زحمات دولت در بخش بهداشت و درمان که انصافا خوب عمل شده است تشکر داریم در بحث امنیت مشارکت دولت و نیروهای مسلح خدمات بزرگی را ارائه داده اند و در سطح کلان کشور و با توجه به اطراف کشور که واقعا وضعیت بحرانی است باید قدر این نعمت را بدانیم.

 

لزوم رعایت عدالت سیاسی در نقد عملکرد مسئولین
 
امام جمعه موقت شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، اظهار کرد: هر دولتی یک نقاط ضعف و نقاط قوت دارد انسان در تنقید از یک حاکمیت باید هم عدالت سیاسی هم انصاف سیاسی رو رعایت کند از عدالت و انصاف خارج نشود.
حجت السلام والمسلمین احمد علی قاسمی زاده افزود: وقتی تورم به صورت عمومی در کشور رخ دهد همه موارد را تحت تاثیر قرار می دهد اینکه ما فکر کنیم یک شبه تورم برطرف می شود اشتباه است.
وی بیان کرد: مشکلات شهر و کشور زمانی حل می شود که که مردم دست به دست هم بدهند و وظیفه دولت است برای آبادانی سیستان و بلوچستان تلاش کند.
تدبیرهای ناکارساز دولت در عرصه اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی استاد داشگاه شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار چهاربهاران، اظهار کرد: وعده های دولت تدبیرو امید بارقه ای از امید را در دل مردم استان ایجاد کرد اما مرور زمان باعث عدم تحقق وعده ها وکاسه صبرمردم لبریز شده وضع زندگی مردم هیچ تغییری نکرده است.
حجت السلام والمسلمین شیرمحمد جوادی افزود: امروز با گذشت چهار دهه از انقلاب در بعضی از شهرها و روستاها آب شرب نیست آب که مایه حیاط است آدم خجالت می کشد وقتی که میشنود یا می بیند یک زن مسلمان گالن آب را با یک فاصله زیای روی سر می گذارد جهت شرب بچه هایش این در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیست امروزه بعضی از مردم شب سر گرسنه روی زمین میگذارند آیا این مایه شرمساری مسؤلین نیست؟
وی ادامه داد: بعضی ها با حقوق های آنچنانی عیاشی می کنند و متأسفانه کسی نیست به آنها بگوید بالای چشمتان ابروی هم است.
جانشین ولی فقیه در امور اهل سنت چابهار بیان کرد: نگاه دولت به شهرستان چابهار را می پسندم که در راستای احیای منویات مقام معظم رهبری نسبت به توسعه سواحل مکران خوب حرکت می کند مسئله پتروشیمی و کارخانه فولاد و شبکه ریل گزاری در حال انجام و سرعت خوبی است.
حجت السلام جوادی افزود: در نگاه کلان مسئله برجام در کشور از حمله استان ما تأثیری مثبتی نگذاشته است.
 وی ادامه داد: در استان ما محرومیت فرهنگی و آموزشی بسیار زیاد است از کلمه محرومیت بعنوان یک ابزار استفاده می کنند و همین مسئله باعث سرشکستگی مردم شده است و در پایان از دولتمران خواهش داریم مسئله آب شرب منطقه دشتیاری و ریز گردهای سیستان و آب دریاچه هامون را جدی بگیرند.

 

زندگی مردم پس از برجام هر روز بدتر از روز قبل می شود
 
امام جمعه شهرستان خاش گفت: متاسفانه وعده آب شرب کارواندر به خاش و عدم دسترسی راه به مرز روتک سالهاست که بی عمل مانده و مسئولان همواره بر طبل وعده حل مشکلات میزنند ولی در عمل کاری مشاهده نشده و این وعده ها بر روی زمین خاک میخورند.
حجت الاسلام محمدحسین میری در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما با بیان اینکه وعده و شعار برای مردم مهم نیست تنها باید با اقدام عملی عملکرد دولت اثبات شود، اظهار کرد: دولت باید به وعده ها و شعارهای که در جلسات و بازدیدهای مختلف داده است در این یکسال باقی مانده از عمر دولت یازدهم عمل کند تا شاهد انجام حرکت برای توسعه و پیشرفت این شهر باشیم.
وی با بیان اینکه شهرستان خاش در حوزه های مختلف از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است، تصریح کرد: متاسفانه عقب ماندگی‌های در این شهرستان وجود دارد و علیرغم وعده و شعارهای مسئولان همچنان رفع نشده و بر روی زمین مانده است.

 

 زندگی اشرافی دولتمردان خیانت به ملت است
 
حجت الاسلام میری خاکی بودن بسیاری از محورهای روستایی، عدم دسترسی راه به مرز روتک، وضعیت ناهنجار ورودی‌های شهر، نبود کارخانه ها و سرمایه گذاری های کلان در شهر، بحران کمبود آب، عدم گازرسانی به شهر، عدم آب شرب در شهر، نداشتن برند  محصولات کشاورزی همچون پسته و خرما و عدم زمینه صادرات محصولات کشاورزی این شهرستان، عدم اجرای طرح ریلی و محرومیت از پروژه‌های ملی را نیز می‌توان از عقب ماندگی‌های شهرستان خاش دانست.
وی خاطرنشان کرد: در این چندسالی که در این شهر هستم همواره شاهد وعده در خصوص آبرسانی از کارواندر به شهرستان خاش و گازرسانی به این شهرستان بوده ام اما در عمل کاری مشاهده نشده و مسئولان همواره بر طبل وعده حل مشکلات میزنند.
امام جمعه شهرستان خاش با تاکید بر امحا و نابود کردن اجناس قاچاق، اذعان کرد:  قاچاق در واقع همچنان خنجر از پشت به نظام است و حقوق های نجومی مدیران خیانت به ملت محسوب می شود و باید جلوی این حقوق ها نیز گرفته شود. 

 

 مسئولان عقب ماندگی شهرستان خاش را با عمل به وعده های خود جبران کنند
 
وی گفت: غربی ها در مسئله برجام، توافقاتی را مطرح کرده اند اما با دلخوش کردن به وعده های پوچ و توخالی غرب نمی توان کشور را در مسئله بحرانی اقتصاد پیشبرد و تنها راه توسعه و پیشرفت این کشور تکیه بر توان داخلی و ایستادگی در برابر زیاده خواهی های دشمنان است.
حجت الاسلام میری با تاکید بر انجام سیاست های اقتصادمقاومتی، اظهار کرد: تریبون نماز جمعه شهرستان خاش آماده است که مدیران بیایند و برای مردم توضیح دهند که برای اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در این شهرستان چه کرده اند، شعار و جلسه و صورتجلسه در این زمینه کارگشا نبوده و اقدامات عملی و شفاف لازم است.

 

تحریم ها با وجود برجام همچنان پابرجاست
 
امام جمعه نیمروز گفت: تحریم ها علیه ایران با وجود اجرایی شدن برجام همچنان پابرجاست و تاثیر ملموسی نداشته است.
حجت السلام والمسلمین محمد راشکی در گفتگو با خبرنیمروز اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید بخش عمده ای از وعده‌هایی که دولت به مردم داده بود تحقق پیدا نکرده است.
وی افزود: دولت تدبیر و امید باید تلاش کند به وعده‌های اقتصادی خود عمل و مشکلات معیشتی مردم را حل کند. 

 

دولت مشکل بیکاری و معیشتی مردم را حل کند
 
امام جمعه شهرستان نیمروز بابیان اینکه برجام علی‌رغم انجام تعهدات هسته‌ای، طرف مقابل بدعهدی کرده و به تعهدات خود عمل نکرده است تصریح کرد: برجام تاثیر ملموسی نداشته و تحریم ها همچنان پابرجاست.
حجت السلام راشکی با اشاره به اینکه سایه فقر و محرومیت همچنان بر سر مردم این منطقه دیده می شود خاطر نشان کرد: مردم سیستان با محرومیت های زیادی دست و پنجه نرم می کنند.
وی با بیان این که برجام ثابت کرد که نمی توان به آمریکایی ها اعتماد کرد تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به تمام تعهدات خود و حتی فراتر از آن عمل کرده است.

 

دولت باید به دنبال حل مسئله اشتغال و تشکیل خانواده جوانان باشد
 
امام جمعه موقت جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان گفت: مهم ترین کار دولتمردان ما در حال حاضر باید حل کردن مسئله اشتغال و تشکیل خانواده جوانان کشور باشد.
حجت الاسلام والمسلمین موسی بامری امام جمعه موقت جلگه چاه هاشم دلگان در گفت و گو با دلگان پرس با اشاره به سالروز حادثه تروریستی دفتر نخست وزیری و به شهادت رسیدن شهیدان رجانی و باهنر اظهار کرد: این دو شهید بزرگوار سرآمد شهدای انقلاب اسلامی هستند.
وی با بیان اینکه شهید رجایی یکی از محبوترین روسای جمهور کشورمان بوده است افزود: شخصیتی که با تمام شکنجه ها و سختگیری هایی که ساواک در دوران قبل از انقلاب، اما سخنی بر علیه امام خمینی (ره) به زبان نیاورد.
امام جمعه موقت جلگه چاه هاشم دلگان با اشاره به اینکه شهید رجایی با اخلاص به مردم و انقلاب اسلامی خدمت می کرد تصریح کرد: بطوریکه خدمات این شهید بزرگوار هنوز در اذهان مردم کشورمان باقی مانده است.
حجت الاسلام والمسلمین موسی بامری با بیان اینکه شهید رجایی در دوران بنی صدر که نخست وزیر کشور بودند، تهمت های زیادی از طرف منافقین و ضد انقلاب بر علیه ایشان به راه انداخته شد بیان کرد: با این هجمه های سنگین تهمت از طرف دشمن، وی یکبار هم لب به شکایت و پاسخگویی نگشود.
وی با تاکید بر اینکه شهید رجایی به مدت کوتاهی در 29 رئیس جمهور کشورمان بود اضافه کرد: اما در همین مدت کوتاه کارهای فرهنگی زیادی را با شهید باهنر انجام دادند و یا آن را پیشنهاد دادند.
امام جمعه موقت جلگه چاه هاشم گفت: مهم ترین کاری که دولتمردان ما در حال حاضر باید آن را انجام دهند حل کردن مسئله اشتغالزایی برای جوانان کشور است و جوانان ما با داشتن شغل سرخورده و دلسرد نمی شود.
حجت الاسلام والمسلمین موسی بامری بیان کرد: معضل بعدی که دولتمردان باید به آن توجه داشته و باشند و بسیار هم حایز اهمیت است مسئله تشکیل خانواده جوانان است.

 

عملکرد دولت باید آمار واقعی و ملموس باشد
 
امام جمعه شهرستان زهک با اشاره به عملکرد دولت،ارائه آمار واقعی و ملموس دولتمردان به مردم را خواستار شد.
 حجت الاسلام والمسلمین خدری امام جمعه شهرستان زهک در گفت و گو با سفیرشرق خاطر نشان کرد:دولتمردان باید در متن جامعه قرار بگیرند تا از وضع اقتصادی و معیشت مردم آگاه شوند و بتوانند به آنها رسیدگی کنند.
وی بیان کرد:دولت باید با آماری که نشان از واقعیت دارد اعتماد مردم را به دست آورد،برجام و دستاوردهای ان هنوز برای مردم شفاف سازی نشده است.
وی افزود:در حال حاضر تنها راه حل موجود برای رفع آسیب های اقتصادی ایجاد اشتغال با رویکرد اقتصاد مقاومتی است.
امام جمعه شهرستان زهک همچنین افزود:  در این دولت مسئله ی فیش های نجومی مطرح شد و این امر باعث می شود سبک زندگی اروپایی و اشرافیگری در جامعه جریان پیدا کند و اختلاف طبقاتی را به بالاترین حد ممکن برساند.
وی با اشاره به آسیب های اجتماعی،مبارزه با مفاسد اخلاقی و اشرافیگری را در راس حکومت اسلامی دانست تا بدین وسیله سلامت و امنیت جامعه فراهم شود.