افزون بر 570 تن میگو از مزارع پرورشی گواتر چابهار برداشت شد

هدایت الله میرمرادزهی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زمان برداشت میگو در شهرستان چابهار از شهریور آغاز می شود و تا پایان مهر ادامه دارد.

وی افزود: میگوی برداشت شده از مزارع چابهار به کشورهای امارات، روسیه و استانهای داخلی کشور صادر شده است.

وی گفت: امسال 120 تن میگو با پنج کانتینر از سوی شرکت دریای نیلگون نیز به کشور امارات متحده عربی صادر شده است.

وی افزود: از مجموع هزار و 850 هکتار مزارع آماده پرورش میگو منطقه گواتر امسال 15 مزرعه با گستره 220 هکتار به زیر کشت رفته است.

وی با بیان اینکه صادرات میگو موجب اشتغال و افزایش تولید می شود و نمونه ای از مصداق عملی اقتصاد مقاومتی است، خاطر نشان کرد: میزان صادرات میگو در مقایسه با سال قبل 80 درصد رشد داشته است.

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان از بخش خصوصی خواست در بخش پرورش و برداشت انواع آبزیان از دریا بیش از پیش سرمایه گذاری کنند تا برداشت از ذخایر عظیم دریای عمان نسبت به کشورهای همجوار چند برابر شود.

میرمرادزهی ادامه داد: حدود 25 هزار صیاد در قالب 34 تعاونی صیادی در آب های ساحلی شهرستانهای کنارک و چابهار به وسیله 930 فروند لنج و هزار و 400 فروند قایق مشغول صید و صیادی هستند.

به گزارش ایرنا، سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای 2 اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان(آبهای داخلی) مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال است.

شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان با 260 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستانهای نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.

بندر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 549 آبادی دارای سکنه تشکیل شده است.

3043** 6081 خبرنگار: رستم کریمی نژاد** انتشار دهنده: حیدر سرایانی

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام /*