حفظ و تامین امنیت مرزهای سیستان و بلوچستان در اولویت قرار دارد

عبدالرضا رحمانی‌فضلی ظهر امروز در دیدار با معتمدان، ریش‌سفیدان، نخبگان و جمعی از مردم و مسؤولان شهرستان سراوان اظهار کرد: دولت تدبیر و امید به استان‌های مرزی به ویژه سیستان و بلوچستان توجه ویژه دارد.

وزیر کشور با بیان اینکه حفظ و تامین امنیت مرزهای این استان با توجه به همجواری با دو کشور افغانستان و پاکستان در اولویت قرار دارد افزود: امنیت زمینه سرمایه‌گذاری را در این منطقه بیش از پیش فراهم می‌کند.

وی گفت: با توجه به اینکه دشمن برای ایجاد نا‌امنی در داخل ایران همواره در تلاش است، می‌طلبد مردم بیش از پیش هوشیار و با بصیرت بوده و ضمن حفظ وحدت، توطئه‌های آنها را در هر زمینه خنثی کنند.

تاکید دولت بر بومی کردن امنیت است

این مسؤول با بیان اینکه امنیت پایدار استان‌ها در گرو امنیت مرزها است، ادامه داد: تاکید دولت بر بومی کردن امنیت است.

وزیر کشور افزود: آمریکا در سوریه، عراق، لبنان و یمن و در مجموع کشورهای منطقه درصدد ایجاد کشتار و ناامنی است اما به یاری خدا و هوشیاری و بصیرت مردم، کشور ما از بهترین امنیت برخوردار است.

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: ایجاد اختلاف میان کشورهای منطقه هدف مهم آمریکا است.

وی با اشاره به اقدامات زیرساختی که در این استان در حال انجام است، ادامه داد: پروژه‌های گاز، راه‌آهن، پتروشیمی در سیستان و بلوچستان در حال انجام است که هرکدام زمینه توسعه و اشتغال را در این منطقه فراهم می‌کنند.

رحمانی‌فضلی گفت: تا دی ماه امسال ظرفیت بندر چابهار از 2.5 میلیون تن فعلی به 7.5 میلیون تن می‎رسد.

این مسؤول با اشاره به اینکه مشکلات و معضلاتی که توسط مسؤولان این شهرستان مطرح شد را بررسی و پیگیری خواهیم کرد، گفت: رفع برخی از این مشکلات به ویژه در بحث مرز نیاز به هماهنگی با کشور مقابل دارد.

به گزارش فارس، وزیر کشور فردا در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و یادواره شهید شوشتری در زاهدان، حضور خواهد داشت.