هنوز مشکل بو و طعم بدآب منطقه سیستان رفع نشده است

احمدعلی کیخا اظهار داشت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص رسیدگی دولت به مسائل و مشکلات مردم منطقه سیستان، درحالیکه منابع محدود آب منطقه با هزینه فراوان برای مصارف خانگی و نه تنها مصرف شرب به شهر زاهدان انتقال داده می شود متاسفانه مردم هنوز در روستاهای سیستان از عدم دسترسی به آب شرب سالم محروم هستند.

وی افزود: با توجه به پیگیری ها و تذکرات مختلف نمایندگان مجلس هنوز مشکل آب شرب منطقه سیستان حل نشده است.

وی گفت: چندی پیش در حاشیه جلسه شورای عالی آب به آقای وزیر مجددا در خصوص مشکل آب شرب منطقه سیستان خصوصا طعم و بوی بد آب تذکردادم و ایشان به من گفتند آقای جانباز پیگیری می کند و در حال تهیه یک گزارش است.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود اینکه یکسری اقدامات اصلاحی در درون تصفیه خانه های آب منطقه سیستان انجام شده است اما مشکل هنوز به طور کامل رفع نشده است.

وی افزود: سعی شده است که با اضافه کردن یکسری افزودنی ها بوی آب کمتر شود اما مشکل هنوز به طور کامل حل نشده است و در حال بررسی دقیق تر و علمی تر هستیم تا ریشه و علت آن رفع شود ولی هنوز مسئله مشکل بو و طعم بدآب منطقه سیستان خصوصا در روستاها باقی است.

ناظر مجلس در شورای عالی آب کشور تصریح کرد: لازم است تا وزارت نیرو هر چه سریعتر در خصوص حل مشکل آب شرب روستائیان منطقه اقدام و نسبت به اجرای سریعتر طرح تکمیل آبرسانی به روستاهای سیستان اقدامات لازم را بعمل آورد.