راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان بدهکارترین اداره است

ایوب کرد در جلسه کمیته ایمنی و حمل و نقل اداره‌کل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان که صبح امروز برگزار شد، اظهار داشت: هدف از برگزاری این جلسه ارتقا ایمنی برای حفظ جان هموطنان در سطح محورهای جنوب استان است که باید با هم‌افزایی زمینه را برای رسیدن به اهداف مشترک فراهم کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان گفت: مشکلاتی که در سطح محورهای مواصلاتی جنوب استان با آن مواجه هستیم، قاچاق سوخت، انسان و سرقت علائم  است.

وی ضمن تشریح اقدامات انجام شده برای ایمنی راه‌ها، بیان کرد: 300 میلیارد تومان مطالبات پیمانکاران این اداره است که باید پرداخت کنیم و بدهکارترین اداره در سطح ادارات راه و شهرسازی هستیم.

کرد گفت: با توجه به عدم تخصیص اعتبارات استانی، پنج ماه است که 500 تا 600 نفر از کارکنان راه و شهرسازی ایرانشهر حقوق دریافت نکرده‌اند که این موضوع روند زندگی آنها را مختل کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی جنوب سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در سال گذشته 46 هزار تن قیر با همکاری پیمانکاران جنوب استان جذب کرده‌ایم که یکی از امتیازهای خوب برای این اداره محسوب می‎شود.

* محکومیت 90 میلیون ریالی برای متخلف سراوانی

موسی عباسزاده محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سراوان اظهار داشت: مأمورین انتظامی سراوان حین انجام وظایف محوله در منطقه مرزی به یک دستگاه خودرو وانت تویوتا مشکوک که با بررسی از آن بیش از 2 تن برنج که به صورت غیرقانونی از کشور پاکستان وارد کشور شده بود، را کشف کردند.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی سراوان گفت: پرونده متشکله در شعبه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان مورد رسیدگی قرار گرفت که با توجه به نبود مدارک قانونی مبنی بر حمل کالا و همچنین اقرار صریح متهم شعبه اقدام به صدور رأی مبنی بر ضبط کالاهای مکشوفه به میزان 94 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.

وی عنوان کرد: نبود کارخانجات تولیدی در شهرستان که خود می‌تواند نقش زیادی در اشتغال جوانان در منطقه داشته باشد و همچنین قرار گرفتن سراوان در نقطه مرزی از دلایل افزایش قاچاق کالا در این شهرستان است.

* کشف 2000 لیتر گازوئیل قاچاق در خاش/ مشک‌های خالی آغشته به گازوئیل کار دست متهم داد

علی کیخا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خاش، اظهار داشت: مأمورین یگان تکاوری خاش در حوالی منطقه "عباس آباد" این شهرستان از یک خودروی نیسان مشک‌های خالی آغشته به گازوئیل کشف کردند.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی خاش گفت: شعبه رسیدگی کننده بررسی های اولیه را آغاز که مشخص شد مقدار 2000 لیتر گازوئیل توسط متهم به فروش رسیده و در مسیر برگشت با توجه به وجود مشک‌های خالی آغشته به گازوئیل دستگیر شده است.

وی افزود: شعبه با توجه به اظهارات و اقرار متهم و با بررسی اوراق و مستندات متخلف را علاوه بر ضبط مشک‌های کشف شده به میزان 21 میلیون ریال جزای نقدی به علت مباشرت در قاچاق و اتلاف سوخت محکوم کرد.