افزایش آمار مبتلایان به آنفولانزا در سایه بحران کمبود پزشک

دی ماه 94 بود که افتتاح بیمارستان 64 تختخوابی نیکشهر بارقه امیدی در دل مردم این شهرستان روشن کردکه دیگر خبری از بیماری های دنباله دار نیست و از این پس فاصله های هزار کیلومتری برای درمان به چند متر کاهش می یابد اما دیری نپایید که بحران کمبود پزشک سبب شد تا آمار مبتلایان به بیماری آنفولانزا با اولین سرمای هوا در این شهرستان افزایش یابد به طوری که به گفته برخی از شهروندان برای دسترسی به پزشک باید ساعت ها در انتظار بمانیم.

شهروند دیگری گفت: آمار مبتلایان به آنفولانزا افزایش یافته است و تنها یک پزشک پاسخگوی نیاز تعداد زیاد بیمار نیست.

هر چند کمبود پزشک و افزایش این بیماری سبب شد تا مردم این شهرستان صبح امروز مقابل شورای اسلامی این شهرستان تجمع کنند.

عبدالعزیز بلوچزهی رئیس شورای بخش مرکزی نیکشهر در تکمیل گفته های شهروندان به خبرنگار بهداشت وسلامت عصرهامون عنوان کرد: صبح امروز عده ای از مردم ساکن در این شهرستان با تجمع و حضور در شورای اسلامی این بخش، خواستار پیگیری نبود پزشک در بیمارستان نیکشهر شدند.

وی با اشاره به خدمات مسئولین در بخش بهداشت و درمان این شهرستان، افزود: بیمارستانی که در این شهرستان تجهیز و به بهره برداری رسیده است، همچنان از کمبود و نبود پزشک رنج می برد.

وی ادامه داد: در حال حاضر براساس گفته های مردم شهرستان نیکشهر سرماخوردگی و آنفولانزا در این شهرستان شیوع پیدا کرده است اما در این بیمارستان پزشک داخلی و اطفالی وجود ندارد که بتواند برای درمان این بیماران دارو تجویز کند و آنها را تحت درمان قرار دهد.

وی بیان کرد: براساس گفته مراجعه کنندگان به این شورا، از مراجعه چندین باره خود به این بیمارستان گلایه مند بودند و عنوان کردند که تنها یک آمپول به بیماران تزریق می کنند و بیماری  با این تزریق رو به بهبود نمی رود و اجبارا بیمار باید چندین مرتبه به این بیمارستان مراجعه کنند.

وی خواستار توجه بیش از پیش مسئولان علوم پزشکی برای رفع این مشکل و معضل اجتماعی شد و گفت: مسئولان با تمام توان در راستای رفع مشکلات مردم تلاش کنند.