ورود 16هزار زائر پاکستانی به سیستان وبلوچستان

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: حدود 16 هزار زائر پاکستانی به مناسبت اربعین حسینی برای زیارت کربلای معلی وارد استان شدند. 

 

علی اصغر میرشکاری در نشست ستاد اربعین سیستان و بلوچستان در زاهدان افزود: این تعداد زائر پاکستانی مشتاق شرکت در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در کربلا از نخستین روز محرم امسال تاکنون از مرز میرجاوه وارد استان شدند و در زائر سرای امام رضا(ع) زاهدان اسکان یافتند. 

 

وی خاطرنشان کرد: کل زائران پاکستانی که سال گذشته وارد سیستان و بلوچستان شدند 21 هزار نفر بودند. 

 

وی گفت: با توجه به استقبال بسیار خوب زائران پاکستانی تمام پیش بینی های لازم در زمینه اسکان، توزیع بسته های فرهنگی، ارائه خدمات بهداشتی درمانی و غیره به آنان در استان لحاظ شده است. 

 

وی تصریح کرد: به منظور ارائه خدمات مطلوب به زائران اربعین از سیستان و بلوچستان و پاکستان تا مرز شلمچه پنج استراحتگاه در استان کرمان و 2 استراحتگاه در استان یزد پیش بینی شده و بقیه اقدامات در این زمینه در حال انجام است. 

 

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همچنین تاکنون پنج هزار نفر از مردم این استان برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در سامانه سماح عتبات عالیات نام نویسی کرده اند که برای 2 هزار نفر آنان ویزا صادر شده است. 

 

میرشکاری با اشاره به اختصاص زمین 6 هکتاری در میرجاوه برای راه اندازی زائر سرا ویژه اسکان زوار پاکستانی گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته با آستان قدس رضوی مقرر شده این نهاد در گام نخست 40 میلیارد ریال اعتبار به این زائر سرا اختصاص دهد. 

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان نیز در این نشست گفت: 2 پایگاه بهداشتی درمانی این دانشگاه با استقرار در میل 72 و زائر سرای زاهدان همزمان با این ایام به زائران پاکستانی خدمات ارائه می دهند. 

 

سیدمهدی طباطبایی ادامه داد: پزشکان و کارشناسان علوم پزشکی تاکنون علاوه بر انجام مراقبت های بهداشتی برای تمام زائران، 967 کودک زیر 15 سال این کشور را تحت واکسیناسیون خوراکی فلج اطفال قرار دادند.