وجود بیش از ۲۰۰ کودک مبتلا به تالاسمی در سیستان

هوشنگ ناظری در گفتگو با اظهار داشت: مسئله ی کودکان به شکلی جذاب و مهم مورد نظر مجامع جهانی است به طوری که یک جامعه ی در حال رشد و بالندگی به کودکان خویش نگاه ویژه ای دارد.

 

وی افزود: نگاه عطوفانه جامعه و احقاق حقوق کودکان جزء شاخص های مهمی است که در ارزیابی دولت ها و ملت ها در نظر جامعه جهانی مد نظر قرار گرفته است.

 

معاون استاندار و فرمانده ویژه شهرستان زابل خاطرنشان کرد: فراتر از این نگاه جهانی، نگاه اعتقادی و اسلامی قرار دارد به طوری که طبق نظر دین مبین اسلام و اعتقادات اسلامی، چگونگی نگریستن به کودکان و رفتار با آنان براساس فطرت پاک و تامین خواسته های خالصانه و صادقانه بیان شده است.

 

وی با بیان اینکه، هر کس که براساس فطرت پاک خود سوق پیدا کند به کودکان و نیازهای آنان توجه می کند ادامه داد: آمار ابتلا به تالاسمی در منطقه سیستان بالاست و همچنان روبه افزایش است به طوری که در ماه گذشته ۲۰۹ بیمار تالاسمی شناسایی اما در این ماه این رقم به ۲۱۳ تن رسیده است.

 

ناظری ابراز داشت: به دلیل خشکسالی های ۲ دهه اخیر، سیستان امروز در رنج و مشکلات بسیار و در شرایط سختی قرار دارد به طوری که فقر اقتصادی، کمبود درآمد، بازماندگی از تحصیل، سوء تغذیه، اعتیاد، خشکسالی، حرکت شن های روان و بیماری های متعدد به شدت گریبان مردم منطقه را گرفته است و این مسئله بر زندگی کودکان تاثیر نامطلوبی گذاشته است.

 

وی تاکید کرد: خشکسالی و شن های روان تنها مختص منطقه سیستان است ولی اعتیاد به عنوان یک آسیب اجتماعی که مورد نظر مسئولین عالی مقام کشور به خصوص مقام معظم رهبری است بعنوان اولویت دوم کشور مطرح شده، پرداختن به آسیب های اجتماعی با رویکرد مواد مخدر و اعتیاد از جمله برنامه هایی است که باید به آن پرداخته شود.

 

ناظری در پایان گفت: تعداد زیادی کودک معتاد و بازمانده از تحصیل در منطقه سیستان زندگی می کنند بنابراین تعدادی جمع آوری و سازماندهی شده اند.