سارقان حرفه‌ای توسط ماموران انتظامی در سیب و سوران دستگیر شدند

عزیزالله محمدی اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت سیم و کابل برق در منطقه پیشکوه در شهرستان سیب‌سوران که باعث ایجاد نارضایتی برای مردم شده بود، بررسی موضوع به طور ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی سیب و سوران افزود: ماموران پلیس در روز گذشته با همکاری شهروندان دو فردی را که در حال سرقت‌ سیم‌های برق بوده، شناسایی کرده و پس از مدتی تعقیب و گریز آنها را دستگیر کردند.

وی گفت: ماموران در بازرسی بدنی از متهمان یک قبضه کلت کمری و مهمات مربوطه را کشف کردند.

محمدی بیان کرد: متهمان در تحقیقات تخصصی پلیس به 16 فقره سرقت سیم‌های برق اعتراف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی سیب و سوران با بیان اینکه یکی از متهمان به جرم مشارکت در قتل تحت تعقیب مراجع قضایی بود، گفت: متهمان پس از تکمیل تحقیقات به مراجع قضایی معرفی شدند.

* تعزیر 54 میلیونی متخلفین و ضبط کالاهای مکشوفه در چابهار

محمود میرشکار اظهار داشت: مأمورین مبارزه با قاچاق شهرستان نیکشهر از یک دستگاه خودروی پژو مقادیری کالای خارجی شامل پتو و ملحفه به ظن قاچاق کشف و پرونده را جهت سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی شهرستان چابهار ارسال نمودند.

رئیس تعزیرات حکومتی چابهار گفت: شعبه رسیدگی کننده با توجه به اظهارات بلاوجه متهم و عدم ارائه مدارک و مستندات گمرکی تخلف مباشرت در قاچاق کالا را محرز دانست و متخلف را علاوه بر ضبط کالاهای مکشوفه به میزان 54 میلیون و 600 هزار ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.

وی افزود: ورود کالای خارجی از طریق مرزهای استان سیستان و بلوچستان هم از طریق خشکی و هم دریایی صورت می‌گیرد که در حوزه شهرستان چابهار کالاهای خارجی از مرز دریایی وارد کشور می‌شود.

میرشکار بیان کرد: گاهی عدم پرداخت عوارض گمرکی توسط برخی از حاملین کالا منجر به تشکیل پرونده و برخورد تعزیری می‌شود لذا ضرورت دارد که قبل از انتقال هر کالای خارجی ابتدا نسبت به پرداخت عوارض گمرکی و سیر مراحل قانونی اقدام شود.

* کشت کنجد در ایرانشهر 150 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت

حسن شاه‌ولی‌بر اظهار داشت: امسال بیش از 250 هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان ایرانشهر به کشت محصول کنجد اختصاص یافت که نسبت به سال گذشته 150 درصد افزایش داشته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ایرانشهر گفت: کشت دانه روغنی کنجد در ایرانشهر، با معرفی محصولات کشاورزی با نیاز آبی کم در قالب طرح اصلاح الگوی کشت به کشاورزان از 100 هکتار به 250 هکتار افزایش یافت.

شاه‌ولی‌بر افزود: مصرف آب کم، سوددهی بالا و استقبال خوب خریداران موجب شده تا سطح زیر کشت محصول کنجد در ایرانشهر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در هر هکتار از زمین‌های کشاورزی ایرانشهر به طور متوسط یک تن کنجد برداشت می‌شود پیش‌بینی کرد در سال جاری بیش از 250 تن محصول کنجد در استان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: نبود صنایع بسته‌بندی و فرآوری موجب شده تا کنجد تولیدی این شهرستان با برند دیگر مناطق کشور به بازار مصرف عرضه شود.