۲۸ هزار دانش‌آموز سیستان و بلوچستان به مناطق دفاع مقدس اعزام می‌شوند

عوضعلی فقیری اظهار داشت: تا پایان سال جاری 28 هزار دانش‌آموز سطح استان به منظور آشنایی با فرهنگ ایثار و شهادت و رشادت‌های رزمندگان در 8 سال دفاع مقدس در قالب کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب غرب اعزام می‌شوند.

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: این برنامه با همکاری آموزش و پرورش و سپاه پاسداران کلید خورده و در همین راستا از ابتدای سال تاکنون 2000 دانش‌آموز استان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس اعزام شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اردوهای راهیان نور موجب پالایش  درونی مخاطبان است، عنوان کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده دانش‌آموزان سیستان و بلوچستان در طول سال طی دو مرحله به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند که مرحله اول مختص دختران و مرحله دوم مربوط به پسران است.

فقیری گفت:  رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس با رشادت‌ها و خون خود نهال انقلاب را آبیاری کردند و استقلال و آزادی را به ما هدیه داده‌اند.

وی افزود: با توجه به ترفندها و دسیسه‌های دشمنان در عرصه جنگ نرم و فرهنگی ضرورت دارد دانش‌آموزان با دستاوردهای انقلاب و تلاش‌های شبانه‌روزی رزمندگان  در دوران هشت سال دفاع مقدس آشنا شده و اقدامات آنها را سرلوحه خود قرار دهند.

فقیری گفت: دانش‌آموزان شیعه و سنی ضمن حفظ اتحاد و همبستگی با گام نهادن در راه شهدا آنها را به عنوان الگو و سرلوحه خود قرار می‌دهند و به دشمنان ثابت می‌کنند که راهی بجز شکست برایشان وجود ندارد.