۲۴ هزار لیتر سوخت قاچاق در ایرانشهر کشف شد‌

دوستعلی جلیلیان اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه چند خودرو اقدام به قاچاق سوخت در محورهای مواصلاتی می‌کنند، تیمی از ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی ایرانشهر افزود: ماموران در پی گشت‌زنی‌های هدفمند به یک دستگاه کامیون بونکر سیمان مشکوک و پس از متوقف کردن آن در بررسی‌های انجام شده از این کامیون، مقدار 20 هزار لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف کردند.

وی تصریح کرد: در ادامه اجرای این طرح، ماموران طی چند عملیات جداگانه ضمن توقیف 5 دستگاه خودرو، مقدار 4 هزار و 700 لیتر سوخت از نوع گازوئیل را کشف کردند.

جلیلیان افزود: ضمن توقیف 6 دستگاه خودرو، 6 قاچاقچی نیز دستگیر که پس از تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

15 واحد صنفی متخلف در قصرقند پلمب شد

حمید نوری اظهار داشت: برای ارتقای امنیت اجتماعی و ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب، طرح نظارت و کنترل بر اصناف در شهر قصرقند طی یک هفته گذشته، توسط مأمورین اداره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی اجرا شد.

فرمانده انتظامی قصرقند تصریح کرد: در این زمینه مأموران از واحدهای صنفی سطح شهر بازدید، که 15 واحد صنفی متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و عدم رعایت قوانین و مقررات پلمب شدند.

وی از صدور اخطاریه پلمب برای چند واحد صنفی دیگر خبر داد و افزود: در صورتی که این واحدها نیز در موعد مقرر به تعهدات خود عمل نکرده و قوانین و مقررات را رعایت نکنند با برخورد قانونی پلیس مواجه خواهند شد.

9000 نخ سیگار قاچاق در ایرانشهر ضبط و متخلف تعزیر شد

مهدی کیخا اظهار داشت: مأموران یگان تکاوری در محور ایرانشهر ـ بم از یک دستگاه اتوبوس 9 هزار و 800 نخ سیگار قاچاق کشف کردند.

رئیس اداره تعزیرات حکومتی ایرانشهر با بیان این که ارزش ریالی این محموله 39 میلیون ریال است، گفت: با تشکیل پرونده اقدامات مربوط به رسیدگی آغاز شده و متهم احضار شد.

وی بیان کرد: پس از تفهیم اتهام، با توجه به اقرار متهم مبنی بر این که این مقدار سیگار را برای فروش جابه جا کرده، شعبه علاوه بر ضبط سیگارهای مکشوفه به پرداخت جزای نقدی به میزان 40 میلیون ریال در حق دولت حکم صادر کرد.