بحران کمبود آب در مهرستان جدی است

رشید پارسایی گفت: سد ماشکید علیا در فاصله 55 کیلومتری جنوب غرب شهرستان سراوان و 30 کیلومتری شرقی شهرستان مهرستان واقع شده و با هدف تامین سالانه چهار میلیون مترمکعب آب شرب، کشاورزی و صنعت شهرهای مهرستان، سیب سوران، هیدوچ و روستاهای پایین دست ساخته شده است.

وی افزود: پروژه انتقال خط آب از سد ماشکید علیا و آبرسانی شهرهای سوران، هیدوچ و مهرستان با حدود 110 کیلومتر خط انتقال از سال 94 شروع شده است و تا کنون 9 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

پارسایی اظهار کرد: در صورت تخصیص به موقع اعتبارات مورد نیاز، این طرح تا سال 97 به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اعتبارات هزینه شده برای اجرای این طرح گفت: از زمان شروع طرح تا کنون بیش از 200 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

فرماندار مهرستان تاکید کرد: با توجه به اینکه آب شرب شهر مهرستان با جمعیت بالغ بر 10 هزار نفر از 4 حلقه چاه تامین می گردد و بدلیل خشکسالی و کم آبی سفره های زیر زمینی منطقه تسریع در اجرا و بهره برداری از این خط انتقال در خصوص تامین آب شرب منطقه  موثر است.

پارسایی تصریح کرد: طرح انتقال آب سد ماشکید علیا به شهرهای مهرستان، سوران و هیدوچ با توجه به خشکسالی های چند ساله و کمبود آب در منطقه نیازمند توجه کلان است.

فرماندار مهرستان در پایان خاطرنشان کرد: انتقال آب شرب از سد ماشکید علیا، یکی از خواسته‌های به حق مردم شهرستان مهرستان است که امیدواریم با تعامل مسؤولان این امر محقق شود.