فراهم شدن زمینه ترانزیت کالا به چین از طریق خاک پاکستان

مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: برای نخستین بار پاکستان موافقت خود را جهت ترانزیت کالا از مسیر پاکستان به چین و افغانستان اعلام کرده که بدین ترتیب کالاهای ایران با استفاده از ظرفیت کریدور چین- پاکستان به بازارهای چین وارد می‌شوند.

 نهمین اجلاس مشترک همکاری‌های حمل و نقل جاده‌ای جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان با حضور هیئت ایرانی به ریاست علی خانقائی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان به عنوان نماینده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به مدت 2 روز در "اسلام آباد" پاکستان برگزار شد.

علی خانقائی درباره دستاوردهای این اجلاس افزود: برای اولین بار پاکستان موافقت خود را جهت ترانزیت کالا از مسیر پاکستان به کشورهای چین و افغانستان اعلام کرده که بدین ترتیب کالاها با استفاده از ظرفیت عظیم کریدور چین- پاکستان معروف به کریدور "CPEC" به راحتی به بازارهای چین وارد می‌شوند که برای ایران دستاوردی بسیار مهم در بخش حمل و نقل جاده‌ای محسوب می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان با اشاره به تسهیل در صدور روادید برای رانندگان ایرانی افزود: به پیشنهاد هیئت ایرانی مقرر شد صدور روادید برای رانندگان ایرانی بدون محدودیت محل تولد و حداکثر در مدت دو تا سه روز در کنسولگری پاکستان در زاهدان انجام شود.