محکومیت قاچاقچیان پارچه در سیستان وبلوچستان

 رئیس شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی مرکز سیستان و بلوچستان گفت: ماموران پلیس آگاهی مستقر در پاسگاه "شهید تردست" به یک دستگاه خودروی پراید مشکوک شدند که پس از بازرسی مقادیری پارچه قاچاق کشف کردند.

 

حسن حاجی‌نژاد افزود: پس از تحویل کالاها به اداره جمع‌آوری و فروش تملیکی استان پرونده متشکله برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی 
ارسال و با استعلام صورت گرفته از گمرک ارزش ریالی کالاهای مکشوفه 147 میلیون و 590 هزار ریال تعیین شد.

 

وی ادامه داد: با توجه به مدارک و مستندات موجود در پرونده و استعلامات صورت گرفته شعبه تخلف را محرز دانست و با توجه به قوانین و مقررات متخلف را از حیث مباشرت در قاچاق کالا به میزان 150 میلیون ریال در حق دولت محکوم کرد.

 

حاجی‌نژاد خاطرنشان کرد: با توجه به این که ارزش ریالی پارچه‌های قاچاق بیش از یک صد میلیون ریال اعلام شد خودروی توقیفی نیز طبق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به نفع دولت ضبط شد.

 

وی همچنین از صدور رأی پرونده قاچاق هزار و 125 متر پارچه خبر داد و گفت: ضابطان تعزیرات حکومتی از یک دستگاه اتوبوس پارک شده در پایانه مسافربری زاهدان مقادیری کالای خارجی شامل هزار و 125 متر پارچه و همچنین 15 جعبه انبه پاکستانی به ظن قاچاق کشف کردند.

 

وی ادامه داد: پس از تنظیم صورتجلسه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد و با توجه به استعلامات صورت گرفته توسط شعبه و همچنین اقرار متهم، شعبه تخلف را محرز دانست و متخلف را از حیث مباشرت در قاچاق کالا علاوه بر ضبط کالاهای قاچاق به میزان 87 میلیون ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.