سقف 100 منزل در شهرستان خاش ریزش کرد+تصاویر

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان خاش گفت: براثر بارندگی، سقف 100 منزل در شهرستان خاش ریزش کرد و امدادگران هلال احمر به این خانوارها اسکان موقت داده اند و همچنان کار امدادرسانی ادامه دارد.

 

سقف 100 منزل در شهرستان خاش ریزش کرد+عکس

 

 

محمدامین حسین زهی افزود: طی روز های گذشته به دنبال بارش شدید باران و وزش باد در سطح شهر خاش و بروز مشکلات متعدد برای شهروندان، به نیروهای امدادی شهرستان خاش فراخوان داده شد. 

 

سقف 100 منزل در شهرستان خاش ریزش کرد+عکس

 

 

وی با بیان اینکه6 اکیپ امدادی هلال احمر خاش با تجهیزات لازم برای امدادرسانی  مشغول به امدادرسانی هستند، گفت: تاکنون بیش از 200 باب منزل در شهرستان خاش دچار آبگرفتگی کامل شده است.

 

سقف 100 منزل در شهرستان خاش ریزش کرد+عکس

 

حسین زهی بابیان اینکه به بیش از 400 شهروند آسیب دیده امداد رسانی شده است، تصریح کرد: امدادگران هلال احمر شهرستان خاش تاکنون به بیش از 100 خانوار خاشی در محلات حیدرآباد، محمدآباد، اسلام آباد، آبترش و نیز ناصری و نصرت آباد اسکان دادند و همچنان کار امدادرسانی ادامه دارد. 

 

وی تصریح کرد: در این عملیات 4 تیم، 16 نیروی عملیاتی، 7 خودروی امدادی و 7 موتور پمپ به کار گرفته شد. 

 

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان خاش خاطرنشان کرد: از روز گذشته تاکنون کلیه تیم های امدادی هلال احمر خاش شروع به توزیع وسایل مورد نیاز از جمله 45 موکت، 45 چادر، 225 پتو، 45 چراغ، 170 پلاستیک و به ازای هر خانوار 10 کنسرو ماهی در مجموع 450 کنسرو کرده اند. 

 

وی تاکید کرد: خوشبختانه بارش باران در خاش خوشبختانه تاکنون خسارات جانی در پی نداشته است و  با همت و تلاش شبانه روزی امدادگران هلال احمر بسیاری از آب های منازل و مغازها تخلیه شد و اکیپ های امدادی پس از آن جهت امداد رسانی و خدمات رسانی به حادثه دیدگان به روستاهای اطراف شهرستان خاش اعزام شدند. 

 

حسین زهی با بیان اینکه هنوز میزان دقیق خسارات مالی وارده به منازل مسکونی برآورد نشده است، گفت: در جهت مقابله با تمامی پدیده ها و حوادث طبیعی در شهرستان خاش آمادگی لازم جهت امدادرسانی در کوتاه ترین زمان را داریم. 

 

وی بیان کرد: به شهروندان خاشی توصیه میکنیم که سفرهای خود را با توجه به شدت و حجم بارندگی و آبگرفتگی معابر به روزهای آتی موکول کنند.