تخریب 168واحد مسکونی بدنبال بارش های چند روزه

رضا اربابی اظهارداشت: بارندگی های چند روزه درجنوب سیستان و بلوچستان منجر به طغیان رودخانه ها و آب گرفتگی مسیرها و راههای ارتباطی شد.

وی افزود: در این مدت 168واحد مسکونی تخریب شد که برای جبران خسارات وارده و بازسازی به صاحبان این واحدها 20میلیون تومان وام 4درصد اختصاص داده شده است.

وی تصریح کرد: همچنین ساکنان سه روستا را که احتمال داشت از سیلاب موجود آسیب ببینند توسط نیروهای امدادی اسکان موقت داده شده اند.

وی با اشاره به اینکه اقلام ضروری مانند: چادر، پتو و موادغذایی در بین سیل زدگان توزیع شده است  خاطرنشان کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی نسبت به بارش شدید باران و سیلابی شدن مسیرها تعداد 150اکیپ اورژانس در شهرهای خاش، ایرانشهر، کنارک، چابهار، فنوج، دلگان و نیکشهر مستقر شدند که در این مدت به شهروندان خدمات ارائه کرده اند.

اربابی گفت: این اکیپ ها جان 9 مادر  باردار را که در سیلاب گرفتار شده بودند، نجات دادند.

ایشان همچنین از تولد یک نوزاد درآمبولانس خبرداد و عنوان کرد: تولد این نوزاد در روز بارانی باعث شد تا پدر و مادرش او را باران نامگذاری کنند.

وی ادامه داد: همچنین 196اکیپ تعمیرات شبکه برق به منطقه اعزام شدند و نسبت به تعمیر شبکه برق که بر اثر بارش باران آسیب و سبب قطع برق برخی مناطق شدند خبر داد.

آقای اربابی گفت: از آنجایی که هنوز خطرات ناشی از سیلاب وجود دارد، مدارس سه شهرستان کنارک، سرباز و قصرقند امروز تعطیل اعلام شد.

سامانه بارش زا از روز پنج شنبه در استان منجر به بارش باران شد، به طوری که 14شهرستان استان از نعمت باران بهره مند شدند و بیشترین میزان باران در شهرهای جنوب استان و کمترین باران در زابل، زاهدان، میرجاوه و نصرت آباد گزارش شده است.