از مجروحیت استاندار تا دستگیری رئیس دانشگاه علوم پزشکی

بهمن ماه سالروز پیروزی با شکوه مردم ایران در سال 57 و یادآور دلیر مردانی است که از دل و جان برای انقلاب اسلامی مایه گذاشتند و با طلیعه پیروزی این انقلاب کشور را از جور خاندان پهلوی نجات داده و دست استعمارگران غارتگر را از دامن ایران پاک کردند.

به مناسبت آغاز دهه مبارک فجر پایگاه خبری عصرهامون به سراغ شخصیت های استان که در طول سال های اخیر بر کرسی مدیریت ادارات مختلف نشسته بودند، رفت که در ادامه خاطرات مسئولین را می خوانید:

 

آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان  با بیان اینکه سراسر روز های بهمن 57 سرشار از خاطره است، گفت: یکی از روزهایی که برای من ماندگارتر شد روز ورود حضرت امام به تهران بود که بنده جز تیم حفاظت بوده و کنار میدان آزادی در انتظار حضرت امام ایستاده بودم تا اینکه امام آمد و به سمت بهشت زهرا حرکت کردند. 
وی ادامه داد: پس از اینکه امام رفت همه تیم حفاظت از هم پاشیده شد و همه به سمت بهشت زهرا حرکت کردند من هم که چون وسیله ای نداشتم پیاده به سمت بهشت زهرا در حال حرکت بودم که چند جوان که سوار بر یک "بی ام و" نو بودند کنارم ایستادند و از من سراغ امام را گرفتند که گفتم من هم به آن سمت دارم می روم و همراهشان سوار شدم. 
آیت الله سلیمانی اضافه کرد: در مسیر بهشت زهرا بودیم که یک پیکان به این خودرو "بی ام و" به شدت بر خورد کرد و بنده تصورم بر این بود که الان این جوانان پیاده می شوند و راننده پیکان را می زنند ولی پیاده شدند و راننده پیکان را بغل کرده و بوسیدند در آن لحطه بود که ایقار و فداکاری و روحیه از خودگذشتگی را من در آن زمان در تهران دیدم.
 
علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بهمن 57 در شهر سنقز استان کرمانشاه بودم، گفت: از آنجایی که شهرستان سنگل دانشگاه نداشت دبیرستان ها محور جریانات انقلاب بود.
وی ادامه داد: در آن زمان دانش آموزان هم سو و هماهنگ با خواست امام حرکت می کردند و تمام تلاش خود را می کردند تا به پیروزی برسند.
علی اوسط هاشمی تصریح کرد: 20 بهمن ماه تلاش انقلابیون باعث شد که شهربانی این شهر را تسخیر نماییم که در این حادثه مجروح شدم.
 
سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه با کمک برادرم اقدام به پخش اعلامیه ها می کردیم، گفت: آن موقع برادرم مستاجر بود و صاحب خانه اش که در شمال ساکن بود برایش نامه زده که شنیده ام که خانه را به مرکز انقلابی و پخش اعلامیه تبدیل کرده اید.
وی ادامه داد: این ماجرا ماله چند ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بود به داخل مساجد می رفتیم و اعلامیه ها را پخش می کردیم .
سردار رحیمی افزود: یکی از مساجدی که اکثر مواقع اعلامیه ها در آنجا پخش می شد مسجد حضرت یوسف در مهراباد جنوبی تهران بود که به محض اینکه نمازگذاران سر به سجده می گذاشتند  اعلامیه ها را داخل جا مهری می گذاشتیم و فرار می کردیم.
محمود دولت کردستانی مدیر کل صدا و سیمای سیستان و بلوچستان بهترین خاطره روزهای انقلاب را مشاهده تصویر امام برای اولین بار دانست و گفت: برای اولین بار در آن ایام که انقلاب به پیروزی نرسیده بود عکس های حضرت امام را انقلابیون توزیع می کردند توانسته بودیم یک عکس از ایشان تهیه کنیم وقتی برای اولین بار با خانواده عکس را باز کردیم معنویتی که در چهره ایشان بود حس شادی و شعفی را در ما به وجود اورده بود.
محمود رضا میری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در ادامه از دستگیری خود در تبریز گفت و ادامه داد: فروردین ماه بود و هوا سرد بود در تبریز ، در مسیر خانه بودم که وقتی نزدیک خانه شدم متوجه ماموران ساواک و محاطره شدم لذا در دلم دعا می کردم که در خانه باز باشد که بتوانم مدارکی که باعث لو رفتن دوستانم می شود را معدوم کنم.
وی افزود: از خوش شانسی هم در خانه باز بود و هم بخاری روشن بود لذا تا وارد خانه شدم مدارک را داخل بخاری ریختم و تا اخر هیچ کدام از دوستانم لو نرفتند.