اخراج 40 کارگر مجتمع «چینی و بهداشتی صدف» آباده

در اولین روز بعد از تعطیلات نوروز سال اقتصاد مقاومتی 40 کارگر از معدن استقلال آباده اخراج شدند.

 
کارگران مجتمع چینی و بهداشتی صدف وابسته به شرکت تهیه و توزیع خاک نسوز استقلال آباده، در پی اعتراض به این تصمیم طی تجمعی در جلو ساختمان شهرداری آباده خواهان بازگشت به کار .شدند
 
یکی از معترضین به خبرنگار آباده نما گفت: در جلسه ای که این تصمیم اتخاذ شده است، هیچ نماینده ای از سوی کارگران حضور نداشته است.
 
وی با بیان اینکه قرادادهای کاری ما یک ماه به یکماه تنظیم می شود، اضافه کرد: چرا ما کارگرانی که به ماهیانه 850 هزار تومان قانع هستیم و با وجود اینکه هنوز عیدی و پاداش آخر سال دریافت نکرده بودیم را اخراج می کنند، اما برخی نورچشمی ها را که به عنوان کارهای اداری و مدیریتی ماهیانه میلیونی حقوق دریافت می کنند را نگه داشته اند.
 
وی با بیان اینکه این اقدام عجیب بدون اطلاع قبلی صورت گرفته است ادامه داد: اگر قرار بر تعدیل نیرو است عدالت را رعایت کنند!
 
معترضان، این اخراج گسترده را که در ابتدای سال جدید کام خانواده هایشان را تلخ کرده و با عنوان تعدیل نیرو از آن یاد می شود، نتیجه ضعف مدیریت این مجموعه دانسته اند.
 
پیش از این مجتمع  چینی بهداشتی صدف نیز خبرساز شده بود و بواسطه اینکه قرار بود مدیریت آن را به شخص خاص که به اعتقاد کارگران نوعی بازی مدیریتی بود واگذار نمایند، کارگران اعتراض کرده بودند.
 
لازم بذکر است شهرداری آباده به عنوان سهامدار عمده شرکت تهیه و توزیع خاک نسوز استقلال آباده، به عنوان رئیس هیات مدیره این شرکت محسوب می شود.