جوانان از مشکلات نهراسند و مسئولان نیز به جوانان اعتماد کنند+تصاویر

در سالی که رهبر معظم انقلاب ؛ سال اقتصاد مقاومتی ؛ اقدام وعمل نامگذاری نموده اند گام برداشتن در چنین عرصه ای دور از انتظار نخواهد بود فقط مقداری همت لازم دارد برای بی‌اثر کردن تحریم ها وفشارهای خارجی .همچنین برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی باید وابستگی‌های خارجی کاهش یابد و بر تولید داخلی کشور و تلاش برای خوداتکایی تأکید گردد.و این سختی‌ها با اشتغال و خود کفایی جوانان محقق می‌شود که یک جوان سپیدانی با ایجاد یک مزرعه پرورش ماهی اقتصاد مقاومتی را معنا کرده است.

کوثری با اشاره به اینکه 3 استخر پرورش ماهی در شهراردکان ایجاد کرده‌ که در این استخر‌ها ماهی‌های قزل آلا پرورش می‌دهم. وی خاطر نشان کرد: بچه ماهی‌ها را مناطق دیگر شهرستان تهیه می کنم و در مدت 8 تا 9 ماه دوره زمانی به بازار مصرف عرضه می‌شود. وی تصریح کرد: ماهی‌ها در این مدت زمانی وزنشان 350 تا 400 گرم می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای کار برای 3 نفر اشتغالزایی ایجاد کرده‌٬ بیان کرد: آموزش‌ها و مهارت لازم را برای پرورش ماهی از طریق دوره های آموزشی یا با حضور در کارگاه های آموزشی فراگرفتم.

او درباره نحوه ورودش به عرصه پرورش ماهی می گوید: باتوجه به اینکه شهرستان سپیدان یک شهرستان چهار فصل ودارای آب وهوایی بسیار عالی می باشد. داشتن چشمه های ورودهای جاری از برترین پتانسیل این شهرستان می باشد وتصمیم گرفتم به کمک پدروبرادرم  مجموعه پرورش ماهی را راه اندازی کنم .با توجه به اینکه دراین زمینه هیچگونه تجربه ای نداشتم درصدد فراگرفتن این حرفه برآمدم تابتوانم در شهر خودم برای مجموعه ای اشتغال زایی کنم.

کوثری خاطرنشان کرد: کمک به اقتصاد خانواده و ایجاد شغل برای بستگان و علاقه شخصی به پرورش آبزیان را از عوامل مهم و موثر در راه‌اندازی این استخر پرورش ماهی تلقی کرد و افزود:  درست است این کار مشکلات فراوانی دارد ولی من از این راه درآمد کسب میکنم و بابت این خدا را شاکرم که این وسیله را سر راهم قرار داد.

وی تصریح کرد: با اختصاص زمینی در بهترین نقطه گردشگری شهرستان و مرکز شهراردکان پس از دوندگی های زیاد وهزینه های  بسیار و اخذ وامهای بانکی با بهره های سنگین توانستم این مجموعه پرورش ماهی وگردشگری رادر کنار هم  راه اندازی کنم .

  این پرورش دهنده آبزیان معتقد است که کسب اعتبار در درجه اول مهمتر از رسیدن به سود است. او در این باره اظهار می کند: موفقیت من در پرورش ماهی در این مکان زیبا توجه سرمایه گذاران و نهادهایی را که از تولید حمایت می کنند، جلب کرد و چند نفر برای سرمایه گذاری اعلام آمادگی کردند . توانستم با اخذ وام از بانکهای شهرستان اولین استخر ماهی را تاسیس کنم. به مرور کار توسعه پیدا کرد و سرمایه گذاری ها افزایش یافت به گونه ای که هم اکنون 4 استخر بزرگ پرورش ماهی وهمچنین مجموعه ای گردشگری و رستوران را در کنار پرورش ماهی قزل آلا راه اندازی کرده ام .

 وی اذعان کرد: اگر دولت حمایت‌های لازم را انجام دهد این طرح‌ها قابل گسترش است و با رونق آن علاوه بر رفع مشکل بیکاری جوانان، به راحتی می‌توانیم در برابر هجمه‌های دشمنان مقاومت کنیم. 

 کوثری ادامه داد: این روزها که مردم با مشکلات اقتصادی دست و پنجه نرم می کنند بد نیست به سراغ مشاغلی بروند که نه تنها سرمایه و امکانات خاصی نیاز ندارد بلکه هم در راستای تولیدات داخلی و اقتصاد مقاومتی گام برداشته و هم درآمد مناسبی را برای خود تامین خواهند کرد.

این کارآفرین سپیدانی خاطرنشان کرد: توصیه ای  به جوانانی که به جویای کاردارم که با استفاده از تسهیلات اقتصاد مقاومتی یک واحد تولیدی راه اندازی کنند و پول را در جای دیگر هزینه نکنند چرا که با این کار آمار اشتغال به صورت کاذب افزایش می یابد و منجر به اختلال در بازار کارکشور می شود.

 کوثری با اشاره به مشکلات طرح راه اندازی شده گفت:انتظاری که از مسئولین دارم این است که رودخانه ای در کنار مجموعه تفریحی واستخر های پرورش ماهی واقع شده که در مواقع بارندگی باعث جمع شدن آب در داخل مجموعه می شود و شخصا توانایی مهارآن راندارم امیدوارم جهت جلوگیری ازاین سیلاب اینجانب را یاری نمایند تا بیشترازاین شاهدخسارت نباشم.

وی تصریح کرد : بزرگترین مشکلات این مجموعه نبود گاز شهری است وباتوجه به اینکه این تنها مجموعه پرورش دهنده ماهی در نزدیکی مرکز شهرستان است ودر کنار پرورش ماهی مجموعه رستوران هم راه اندازی شده از مسئولان امر تقاضادارم ترتیبی اتخاذ نمایند تا به این مجموعه گازرسانی گردد.

 وی اظهار کرد: به همه جوانان این سرزمین توصیه می کنم که با همت بلند وارد میدان کار شوند و از مشکلات و سختی ها نهراسند، همچنین مسئولان نیز باید به جوانان اعتماد کنند و از آنها در مسیر سازندگی کشور حمایت و پشتیبانی کنند.

 

متخصصان تغذیه همواره توصیه کرده اند که سعی کنید در طول هفته حداقل دو وعده از ماهی استفاده کنید، اما بسیاری از خانواده ها به این علت که درست کردن و تمیز کردن آن کار سختی است از مصرف آن صرف نظر می کنند. یکی از مواد غذایی که از لحاظ ارزش غذایی در رده بالایی قرار دارد، انواع ماهی ها هستند. متاسفانه خوردن ماهی و در کل مواد غذایی دریایی در ایران طرفدار زیادی ندارد. ماهی منبع غنی از امگا 3 است.

 

از خواص ماهی هر چه بگوییم کم گفته ایم. شاید جالب باشد که بدانید خوردن ماهی می تواند عملکرد مغز را تا حد زیادی بهبود بخشد. روغن ماهی نیز برای بهبود فعالیت مغز بسیار مفید است. پس خوردن این ماده غذایی را فراموش نکنید.