بازداشت 58 عامل درگیری در ممسنی

به گزارش دریافتی ایرنا به نقل از نمابر یکشنبه روابط عمومی دادگستری فارس ، علی القاصی در این رابطه اظهارداشت : پس از حوادث روز جمعه 58 نفر در شهرستان ممسنی با اتهامات مختلف از جمله اخلال در نظم و امنیت ، تخریب ، تبلیغات غیر مجاز و اقدام به تیراندازی دستگیر و به مقامات قضایی تحویل شدند.

وی گفت: متأسفانه در جریان اقدام به تیراندازی یک نفر به سمت رأی دهندگان در شهرستان ممسنی شش نفر مجروح شدند که پس از انتقال به مراکز درمانی حال مجروحان مساعد گزارش شده است.

رئیس شورای قضایی استان فارس از صدور دستورات قضایی جهت دستگیری سریع و برخورد قانونی و قاطع در شعبه ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی خبر داد و تأکید کرد: این حادثه بلافاصله با پیگیری نماینده دادگستری استان و نیروهای انتظامی و امنیتی حاضر در حوزه انتخابیه ممسنی کنترل و به روند برگزاری انتخابات در این شهرستان لطمه ای وارد نشد .

القاصی با بیان اینکه به جز واقعه تیراندازی در ممسنی انتخابات در سایر حوزه های انتخابیه از جمله در شیراز در آرامش و سلامت کامل و با حضور پرشور مردم برگزار شد تاکید کرد: در نتیجه تعامل و همکاری متقابل عوامل اجرایی، نظارتی، امنیتی با ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی همه عوامل دست اندرکار برگزاری در نهایت استقلال به برگزاری انتخابات قانون مند در استان کمک کردند.

وی همچنین از اراده و جدیت دستگاه قضایی در خصوص مجازات همه عوامل نا امنی و متخلفان انتخابات در مرحله اول و دوم خبر داد و تصریح کرد: فرایند قانونی رسیدگی به جرائم و تخلفات گزارش شده از سوی نهاد های انتظامی و امنیتی در سریع ترین زمان انجام و نتیجه برخورد های قانونی اطلاع رسانی خواهد شد.

همچنین رهام پیکری فرماندار شهرستان ممسنی از غیر امنیتی بودن تیر اندازی در این شهرستان در روز جمعه خبر داد و اظهار داشت : 25 نفر در درگیری روز جمعه دستگیر شدند و مجروحان نیز به بیمارستان این شهر منتقل شدند .

پیکری اضافه کرد : این درگیری بین شماری از هواداران رخ داد و موضوع امنیتی نبوده است .

ممسنی به مرکزیت نورآباد در 158کیلومتری غرب شیراز قرار دارد.