شنبه شب یک دستگاه وانت نیسان با خودرو تیبا در کمربندی احمدآباد، تصادف و منجر به حریق شد.

 

سعید بوبر فرمانده اعزامی در این عملیات در شرح این سانحه گفت: پس از حضور در محل ، مشاهده شد خودرو نیسان واژگون و خودرو تیبا که در اثر سانحه رانندگی دچار حریق شده و علت آتش سوزی خودرو تیبا نیز برخورد با خودرو پراید بوده است.

 

بوبر ادامه داد: تیم اطفایی با توجه به ترافیک سنگین محدوده عملیاتی، بدون درنگ با شش دستگاه خاموش کننده، پیاده به محل حادثه اعزام و حریق خودروها را تا رسیدن نیروهای کمکی و خودروهای اطفایی تحت کنترل قرار داده و در حال اطفا و امدادرسانی در صحنه حادثه بودیم که ناگهان یک دستگاه کامیون به دلیل سرعت زیاد و با وجود علائم هشداردهنده از محل حادثه تا 100 متری محدوده خطر و ایجاد حریم، قادر به کنترل خودرو نشد و به پنج خودرو دیگر از جمله پژو 405 ، نیسان، پیکان ، پراید و پژو 206 برخورد کرد.

 

فرمانده ایستگاه 14 در تشریح عملیات دوم گفت : در این سانحه رانندگی تمام سرنشینان درون خودرو ها گرفتار شده بودند که عملیات ایمن سازی مجدد محور ترافیکی و آزادسازی مصدومین انجام شد و مشغول انجام عملیات بودیم که اعلام تصادف و برخورد خودرو بنز با چند خودرو دیگر در همین محور اعلام شد.

 

بوبر افزود : متاسفانه ایجاد ترافیک مصنوعی، بستن مسیر و ایمن سازی و نصب علائم هشداردهنده در طول مسیر خطرو ایجاد حریم بازهم مانع خطر نشد و خودرو بنز با یکدستگاه زانتیا،دو دستگاه پراید و پژو آردی برخورد کرد.

 

فرمانده ایستگاه 14 در خصوص تعداد مصدومین گفت : در سانحه حریق خودرو نیسان و تیبا، علاوه بر راننده خودرو تیبا که یک خانم بود و در اثر آتش سوزی تیبا دچار سوختگی شده بود، راننده دیگر خودروها نیز راهی بیمارستان شدند.

 

بوبر تعداد مصدومان در سانحه رانندگی دوم را یک نفر اعلام کرد و گفت : در حادثه دوم نیز یک خانم توسط عوامل اورژانس راهی بیمارستان شد و در مجموع این سانحه رانندگی پنج مصدوم داشت. و ادامه داد: در این عملیات نیروهای کمکی از ایستگاه پنج نیز در محل حضور داشتند.

 

بوبر در پایان یادآور شد: درتصادف کمربندی احمدآباد با وجود ایمن سازی محور و هشدارهای آتش نشانی ، دو سانحه رانندگی دیگر اتفاق افتاد که این تصادفات بسیار نزدیک به محل امدادرسانی بود و با وجود نصب علائم هشداردهنده ، متاسفانه به دلیل سرعت زیاد ، بعضی رانندگان قادر به کنترل خودروهایشان نبوده و با چند کله قندی هشدار که در مسیر تصادف، جانمایی و تعبیه شده بود برخورد کردند و جان آتش نشانان و امدادرسانان بسیار درخطر بود.

 

گفتنی است امدادرسانی در این عملیات بیش از سه ساعت به طول انجامید.