طرح حمایت از احیا و مرمت بافت‌های تاریخی به صحن علنی مجلس می‌رود

از بررسی طرح حمایت از احیا و مرمت بافت‌های تاریخی در صحن علنی مجلس خبر داد و اظهار داشت: بررسی این طرح به صورت عادی صورت می‌گیرد و درصورت تصویب به صورت قانون دائمی لازم‌الاجرا است.

وی گفت: طرح مذکور 20 ماده دارد و بر حمایت و مرمت بافت‌های تاریخی، در نظر گرفتن تسهیلات بانکی و مشوق‌هایی برای ساکنان بافت‌های فرهنگی و تاریخی تاکید دارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود:  مفاد این طرح کامل و کارشناسی شده است و در صورتی که در این دوره تصویب نشود در دوره بعد مشکلی برای مطرح شدن آن وجود ندارد.

قادری خاطرنشان کرد:  تقاضای رسیدگی به طرح حمایت از احیا و مرمت بافت‌های فرهنگی و تاریخی و توانمندسازی ساکنین و مالکین آنها براساس اصل 85 قانون اساسی در بهمن ماه 94 به صحن مجلس آمد که در صورت موافقت نمایندگان این طرح به صورت قانون موقت تصویب میشد.

وی تصریح کرد: بهارستان‌نشینان با تقاضای رسیدگی به طرح مذکور براساس اصل 85 قانون اساسی با 77 رای موافق، 69 رای مخافت و 9 رای ممتنع از مجموع 200 نماینده حاضر در صحن مجلس مخالفت کردند و به همین دلیل این طرح 27 اردیبهشت 95 به صورت عادی در دستور کار بررسی قرار می‌گیرد.