مصدوم شدن یک آتش نشان در آتش سوزی پارکینگ + تصاویر

معاون عملیات آتش نشانی شیراز گفت: با اعلام گزارش آتش سوزی در یک مجتمع مسکونی، آتش نشانان از ایستگاه های شش، 9، 2، 14،12 و 5 به  محل حادثه در خیابان پاییز اعزام شدند. 

 

مصدوم شدن یک آتش نشان در آتش سوزی پارکینگ

 

 

فرشاد مویدی ادامه داد: آتش نشانان با حضور در محل، به گروه های مختلف تقسیم شده و گروههایی از تیم امدادی، وظیفه تخلیه ساختمان و خارج کردن ساکنان را برعهده داشتند، گروهی به دنبال کانون اصلی حریق در پارکینگ و گروهی نیز عملیات ایمن سازی و تخلیه دود را انجام  می دادند. 

 

مصدوم شدن یک آتش نشان در آتش سوزی پارکینگ

 

 

مویدی بیان کرد: با توجه به دود غلیظ در پارکینگ این ساختمان و مشخص نبودن کانون اصلی آتش سوزی و نبود تهویه مناسب در پارکینگ، کار اطفا بسیار وقت گیر و نفس گیر شد که در این عملیات اطفایی که در طبقه زیرین این پارکینگ اتفاق افتاده بود در هنگام اطفا چند نفر از آتش نشانان دچار دودزدگی شده و سرپایی درمان شدند ولی یکی از پرسنل راهی بیمارستان شد. 

 

مصدوم شدن یک آتش نشان در آتش سوزی پارکینگ

 

 

نادر شرف زاده کمک فرمانده این عملیات از ایستگاه شش نیز در خصوص این عملیات اطفایی گفت: در این حریق سنگین، با توجه به دلیل ترافیک خودرویی در ورودی مجتمع، علیرغم وجود نگهبان، تعداد خودروهای پارک شده، راه را برای ورود خودروهای آتش نشانی بسیار سخت کرده بود به همین علت تعدادی از آتش نشانان به سرعت با پای پیاده و با تجهیزات اطفایی راهی شدند. 

 

مصدوم شدن یک آتش نشان در آتش سوزی پارکینگ

 

 

این عملیات اطفایی امدادی که با حضور بیش از 50 نفر از نیروهای آتش نشانی و 12 خودرو اطفایی در محل انجام شد،  3 ساعت و 27 دقیقه به طول انجامید.