کشف 480 دستگاه کولر گازی قاچاق در فارس

پلیس به‌عنوان یک سازمان انتظامی و اجتماعی نقشی تعیین‌کننده در امنیت اجتماعی، اخلاقی جامعه دارد. این نهاد با هدف امنیت پایدار وظیفه خطیری را بر عهده دارد. شیرازه روزانه در قالب یک بسته خبری اخبار و جرائد پلیسی استان را منتشر می‌کند.

اخاذان مامور نما در دام ماموران پلیس فارس گرفتار شدند

فرمانده انتظامی استان از دستگیری سه سارق اخاذ در شیراز خبر داد که تحت پوشش مامور پلیس آگاهی اقدام به اخاذی از افاغنه می کردند.

سردار احمدعلی گودرزی گفت، ماموران انتظامی شهرستان شیراز از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 مطلع شدند سه نفر با یک دستگاه خودرو پژو 405 تحت پوشش مامور اقدام به اخاذی از افاغنه می کنند.

وی ادامه داد: این افراد در باغ های واقع در اطراف شمال شهر شیراز سوژه های خود را که عمدتا" افاغنه بودند انتخاب و با غصب عنوان مامور به بهانه های متخلف اقدام به اخاذی مبلغ 2 تا 20 میلیون ریال از آنها می کردند.

فرمانده انتظامی استان فارس اظهار کرد: موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت و با انجام اقدامات اطلاعاتی هر سه نفر اخاذ شناسایی و پلیس برای دستگیری آنها وارد عمل شد.

سردار گودرزی گفت: در یک عملیات منسجم خودرو این سه اخاذ مامورنما شناسایی و زمانی که قصد متوقف کردن آن را داشتند، متهمان اقدام به فرار کردند که پس از مسافتی تعقیب و گریز خودرو آنها متوقف و هر سه نفر در حالی که قصد درگیری با ماموران را داشتند، دستگیر شدند.

وی خاطر نشان کرد: از این سه اخاذ به نام های "م – ز"، "س- ز" و "الف – ح" تا کنون سه فقره اخاذی با غصب عنوان مامور کشف شده است.

وانت نیسان با 194 کیلوگرم تریاک در «آباده» متوقف شد

فرمانده انتظامی شهرستان آباده استان از توقیف یک دستگاه وانت نیسان حامل 194 کیلو و 800 گرم تریاک در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان، گفت: در اجرای طرح مبارزه با موادمخدر ماموران انتظامی شهرستان آباده از عبور یک دستگاه خودرو وانت نیسان حامل موادمخدر در محور شیراز به سمت آباده مطلع شدند.

وی ادامه داد: بلافاصله ماموران در طول مسیر تردد خودرو حامل موادمخدر مستقر و اقدام به برقراری ایست وبازرسی مقطعی کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده اظهار کرد: پس از ساعت ها تلاش اطلاعاتی و عملیاتی خودرو حامل مواد توسط ماموران شناسایی و این خودرو وانت نیسان، متوقف شد.

سرهنگ زراعتیان گفت: در بازرسی از خودرو 194 کیلو و 800 گرم تریاک که به طرز ماهرانه ای در داخل بدنه خودرو جاسازی شده بود کشف و راننده خودرو به نام "م – الف" دستگیر شد.

پایان خط 15خرده فروشان موادمخدر در «گراش»

فرمانده انتظامی شهرستان گراش استان از دستگیری 15 خرده فروش مواد مخدر در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی بابایی، گفت: در پی کسب خبری ازمنابع اطلاعاتیدر خصوص توزیع موادمخدر توسط تعدادی در سطح شهرستان "گراش"، مراتب جهت رسیدگی در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران آگاهی با انجام اقدامات ویژه پلیسی و اطلاعاتی، خرده فروشان را پس از شناسایی تحت نظر قرار داده و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه، متهمان را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان "گراش" گفت: در بررسی مخفیگاه متهمان مقدارتریاک 38 گرم،51گرم هروئین و سایر11 گرم کشف گردید و با تشکیل پرونده مقدماتی جهت سیر مراحل قانونی، تحویل مراجع قضایی شدند.

توزیع کننده داروهای غیرمجاز با 7 هزار قلم دارو در شیراز به آخر خط رسید

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان از دستگیری یک توزیع کننده داروی غیرمجاز و کشف 7 هزار قلم دارو از وی در شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ عبداله خسروانی، گفت: در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در صنوف،‌ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی فردی در شیراز اقدام به عرضه و نگهداری داروهای غیرمجاز می کند.

وی ادامه داد: با انجام اقدامات اطلاعاتی، محل نگهداری داروهای غیرمجاز در یک انباری واقع در خیابان حضرتی شیراز، شناسایی و در بازرسی از آن محل 7 هزار و 413 قلم انواع داروی غیرمجاز و قاچاق به ارزش 7 میلیون ریال کشف شد.

سرپرست پلیس امنیت عمومی استان گفت: در این رابطه توزیع کننده این داروها به نام "ش- ر" 27 ساله دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

کشف محموله های کالای قاچاق میلیاردی توسط یگان تکاور فارس

فرمانده یگان تکاوری استان از توقیف سه دستگاه تریلر حامل کالای قاچاق به ارزش 11 میلیارد ریال در اطراف شهرستان فیروزآباد خبر داد.

سرهنگ اسماعیل مرادی، گفت: ماموران یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان فارس در راستای مبارزه با کالای قاچاق، ضمن ایجاد تور ایست و بازرسی در سطح جاده های استان، موفق شدند یک دستگاه خودرو تریلر دانگ فنگ و دو دستگاه خودرو تریلر ولوو حامل کالای قاچاق را در مسیر گردنه موک به سمت شهرستان فیروز آباد شناسایی و متوقف کنند.

وی افزود: در بازرسی از این خودروها 480 دستگاه کولر گازی و 12 هزار و 744 عدد استکان خارجی فاقدمجوز قانونی و گمرکی کشف کردند.

فرمانده یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان فارس با اشاره به دستگیری و معرفی هرسه نفر راننده خودروهای حامل کالای قاچاق به مراجع قضایی، اظهار کرد: ارزش تقریبی این محموله ها 11 میلیارد ریال برآورد شده است.

پلیس آگاهی فارس پرده از راز ۱۷ فقره سرقت درون خودرو برداشت

رئیس پلیس آگاهی استان از کشف ۱۷ فقره سرقت درون خودرو از سه سارق معتاد در شهرستان شیراز خبر داد.

سرهنگ سیروس حیدری، گفت: ماموران کلانتری ۳۱ جنت شیراز سه نفر را که مظنون به سرقت یک دستگاه موتورجوش از درون صندوق یک دستگاه خودرو در یکی از روستاهای اطراف شیراز بودند را دستگیر کردند.

وی ادامه داد: متهمان که هر سه نفر معتاد بودند، در تحقیقات اولیه به 5 فقره سرقت درون خودرو اقرار و برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس اظهار کرد: پس از بررسی سوابق کیفری متهمان مشخص شد هر سه نفر دارای سوابق متعدد کیفری در زمینه سرقت و اعتیاد به موادمخدر می باشند که با توجه به سابقه دار بودن آنان ماموران تحقیقات خود را در خصوص کشف سرقت های دیگر از آنان بعمل آمد.

سرهنگ حیدری گفت: تاکنون به ۱۷ فقره سرقت درون خودرو در سطح شهرستان شیراز اقرار، صحنه های سرقت بازسازی و ۱۳ نفر از شکات شناسایی شدند.

اخاذ اینترنتی روانه زندان شد

با تلاش ماموران پلیس فتا استان فارس شخصی که با ارسال بدافزار در شبکه های اجتماعی اقدام به اخاذی از دختران نوجوان می کرد، دستگیر و به دست قانون سپرده شد .

رئیس پلیس فتا استان فارس، گفت: در این پرونده که از سوی یک دختر نوجوان مطرح شده است، با هک شدن گوشی تلفن همراه وی، اطلاعات محرمانه اش در اختیار فرد دیگری قرار گرفته که قصد سو استفاده و اخاذی از وی را دارد.

سرهنگ سیدموسی حسینی اظهار کرد: با تشکیل پرونده در پلیس فتا، ماموران اقدامات تخصصی خود را جهت شناسایی متهم یا متهمین آغاز کردند.

وی افزود: ماموران پس از بررسی های تخصصی و اقدامات فنی موفق به شناسایی متهم شده و در اقدامی غافلگیرانه وی را به دام انداختند.

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: متهم جوانی 33 ساله است که در ابتدا منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه ای می شود اما در ادامه با دیدن مستندات و ادله دیجیتال به اتهامات وارده اعتراف و نسبت به عمل خود ابراز پشیمانی کرد.

سرهنگ حسینی بیان کرد: متهم در بازجویی ها اعلام می کند چند وقت پیش بدافزاری را از یک سایت خارجی دانلود کرده که با ارسال این بدافزار در قالب عکس و فایل های دیگر برای افراد مختلف و بلافاصله پس از باز کردن فایل مورد نظر توسط قربانی تمام اطلاعات شخصی وی برایم ارسال می شد و با این تصور که این عمل من در این فضا قابل شناسایی نمی باشد قصد اخاذی از این افراد را داشتم.

وی در این باره افزود: پس از بررسی های فنی و تخصصی توسط کارشناسان پلیس فتا استان فارس مشخص شد متهم پس از هک گوشی تلفن همراه و با استفاده از اطلاعات به دست آمده و احساسات و عواطف دختران نوجوان در چندین مورد مشابه دیگر نیز اقدام به تهدید و اخاذی از این دختران معصوم می کرده که تمام این موارد در قالب گزارش به مقام قضایی اعلام شد.

رئیس پلیس فتا استان فارس هشدار داد: گوشی های تلفن همراه و تبلت ها، به هیچ عنوان مکان امن و مناسبی برای نگه داری عکس های شخصی و اطلاعات محرمانه افراد نمی باشند.

سرهنگ حسینی از شهروندان درخواست کرد جهت بالا بردن امنیت گوشی های تلفن همراه خود از فایروال های قدرتمند استفاده کنند.

توسط رئیس پلیس آگاهی استان:

ماموریت های اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی تشریح شد

رئیس پلیس آگاهی استان، ماموریت های اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی را در حوزه جرائم 12گانه اقتصادی تشریح کرد.

سرهنگ سیروس حیدری، گفت: یکی از ماموریت های پلیس آگاهی مبارزه با جرائم اقتصادی است که این ماموریت توسط اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی انجام می شود.

وی توضیح داد: اختلاس، اخلال در نظام اقتصادی، ریا، احتکار، ارتشاء، اخذ تسهیلات غیرمجاز بانکی و زمین خواری از جمله این جرائم می باشند.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس گفت: تقلب و تبانی در مناقصات دولتی، تقلب در پرداخت عوارض گمرکی، پولشویی، فرار مالیاتی و تعدی ماموران به اموال دولتی از دیگر ماموریت های اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی در برخورد با جرائم دوازده گانه اقتصادی است.