شهادت مظلومانه 3 محیط بان کشور در کمتر از 48 ساعت

با شهادت منوچهر شجاعی محیط‌بان استان فارس که در درگیری در پارک بمو مجروح شده و در بیمارستان شهید رجایی شیراز به شهادت رسید، آمار شهدای مظلوم دفاع از طبیعت ملی به سه تن رسید.

بنابه‌گفته پایگاه دیده‌بان محیط‌زیست، در جریان درگیری مسلحانه مابین شکارچیان متخلف و محیط‌بانان پارک ملی بمو که حوالی ساعت ۱۶ عصر جمعه روی‌داده است محیط‌بان شجاعی از ناحیه صورت هدف گلوله قرارگرفته است.

رئیس اداره پارک ملی بمو دراین‌باره گفت: محیط‌بان مجروح به‌وسیله بالگرد به بیمارستان شهید رجایی شیراز منتقل‌شده و ضاربان نیز دستگیرشده‌اند.

به گفته وی، منوچهر شجاعی از ناحیه کتف راست و گردن هدف گلوله اسلحه شکاری ساچمه زنی قرارگرفته و پس از اصابت گلوله به درون پرتگاهی سقوط کرده است، محیط‌بان مجروح ساعت ۱۸ به اتاق عمل منتقل‌شده و تحت عمل جراحی قرار دارد.

دو شکارچی متخلف هم‌اکنون در پاسگاه انتظامی در بازداشت بسر می‌برند و از آن‌ها یک اسلحه شکاری تک لول قاچاق و یک اسلحه شکاری دولول مجاز کشف و ضبط ‌شده است. 

متأسفانه منوچهر شجاعی براثر شدت جراحات وارده در بیمارستان رجایی شیراز شهید شد.

بنابراین گزارش، طی مأموریت گشت و کنترل در ضلع غربی منطقه حفاظت‌شده گنو، شکارگاه سیاتک و تنگه گچ دو تن از محیط‌بانان منطقه حفاظت‌شده گنو  آقایان محمد دهقانی و پرویز هرمزی به دست شکارچیان غیرمجاز به شهادت رسیدند.