احیا و افتتاح هتل آپادانا در مجموعه تخت جمشید

حسن سیادتان شامگاه یکشنبه در مراسم افتتاح هتل آپادانا در مجموعه جهانی تخت جمشید اظهار داشت: هتل آپادانا در مجموعه تخت جمشید با اعتبار 10 میلیارد ریال احیا شد و فاز دوم آن شامل رستوران و کافی شاپ به زودی افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه این هتل دارای 17 اتاق و 40 تخت است، گفت: تمام اتاق‌های هتل به مجموعه جهانی تخت جشمید مشرف است و از آنجا که در محوطه اصلی تخت جمشید قرار دارد می‌تواند در جذب گردشگران خارجی بسیار موثر باشد.

رئیس جامعه هتلداران استان فارس با اشاره به سابقه تاریخی این هتل و شروع ساخت آن در سال 32 افزود: این هتل با استانداردهای بین‌المللی بهسازی شده است و درجه آن پس از بازسازی از هتل درجه 3  به هتل بوتیک درجه یک ارتقا یافته است.

سیادتان خاطرنشان کرد: هتل آپادانا در باغی به وسعت 10 هزار و 50 متر مربع قرار گرفته که در بهسازی این هتل از آجر و خشت‌های همخوان با تخت جمشید استفاده شده و تلاش شده که مغایر با چشم‌انداز این بنای جهانی نباشد. 

وی تصریح کرد: این بنا پس از ساخت مدتی به عنوان هتل مورد استفاده عموم بود اما از سال 48 تا سال 57 با تصمیم وزارت فرهنگ وقت از حالت عمومی خارج و به پایگاهی برای خدمات‌رسانی به هیئت‌های تحقیقاتی باستان‌شناسی تبدیل شد.

رئیس جامعه هتلداران استان فارس بیان کرد: وجود ظرفیت‌های مناسب سبب شد که این هتل دوباره مرمت و به عنوان هتلی عمومی برای گردشگران داخلی و خارجی استفاده شود.

سیادتان اظهار داشت: در حال حاضر  این بنا با کاربری اقامتی و پذیرایی میزبان گردشگران سایت تاریخی تخت جمشید می‌شود.