مراکز اقامتی مجموعه جهانی تخت جمشید احیاء می‌شود

حسن سیادتان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در شیراز با اشاره به اینکه مجموعه جهانی تخت جمشید از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان فارس است که سالانه میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند، اظهار داشت: مراکز اقامتی که در فاصله مکانی نزدیک به تخت جمشید قرار گرفته باید احیا شود و مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به احیا و افتتاح هتل آپادانا گفت: فضای تخت جمشید باید به یک فضای توریستی تبدیل شود و به همین دلیل احیا هتل داریوش و چادرهای تشریفاتی که از 40 سال پیش در این مکان قرار دارند، امری ضروری است.

رئیس جامعه هتلداران استان فارس با بیان اینکه با احیاء هتل داریوش و چادرهای تشریفاتی 600 – 700 تخت به ظرفیت اقامتی استان فارس اضافه می‌شود، افزود: هتل داریوش با 200 اتاق و ظرفیت 400 تخت در حال حاضر متروکه است.

سیادتان با اشاره به اعلام آمادگی صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای مرمت و واگذاری این بناها خاطرنشان کرد: مرمت هتل داریوش و چادرهای اقامتی با کمک بخش خصوصی و تسهیلات صندوق احیا از جمله اهداف جامعه هتلداران استان فارس است.

وی درباره هزینه‌های مرمتی این بنا تصریح کرد: هزینه مرمت هنوز مشخص نشده و پس از بررسی دقیق کارشناسان می‌توان برآورد دقیقی از هزینه‌ها اعلام کرد.

رئیس جامعه هتلداران استان فارس با اشاره به آماده بودن این هتل گفت: مرمت و استفاده از این نوع مراکز اقامتی می‌تواند بسیار مقرون به صرفه‌تر از ساخت هتل باشد و مسئولان استان فارس باید سرمایه‌گذاران را به این سمت سوق دهند.