دستگاه‌های موثر در مبارزه با قاچاق در استان فارس ارزیابی می‌شوند

علی القاصی‌مهر پیش از ظهر امروز در نخستین همایش ملی پیشگیری از قاچاق کالای سلامت‌محور اظهار داشت: رویکرد دادگستری استان فارس ارزیابی دقیق از تمام دستگاه‌های تاثیرگذار در زمینه مبارزه با قاچاق کالا و ارتقای سطح همکاری‌های بین دستگاهی است.

وی با اشاره به اینکه قانون، شرح وظایف تمام دستگاه‌ها در مقابله با قاچاق را مشخص کرده است افزود: مبارزه با قاچاق کالا نیازمند تدوین فرآیندها و ایجاد هم‌افزایی بین دستگاه‌های مختلف است.

رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه بیش از 80 درصد لوازم آرایشی و بهداشتی کشور از مسیر قاچاق وارد کشور می‌شود خاطرنشان کرد: لوازم آرایش که در زمره کالاهای سلامت‌محور است تاثیر مستقیم بر سلامت مردم دارد.

القاصی‌مهر به فعالیت 148 گمرک اصلی در کشور و ورود روزانه 3 هزار و 800 کانتینر کالا از این گمرک‌ها به کشور اشاره و تصریح کرد: دستگاه‌های الکترونیکی کنترل کالا در این گمرکات انگشت‌شمارند.

وی با تاکید بر اینکه وجود نظارت سیستمی و هوشمند یکی از مهمترین راهکارهای مقابله با ورود و عرضه کالای قاچاق است بیان کرد: با ایجاد هماهنگی بین تمام دستگاه‌های مربوطه می‌توان از ورود کالای قاچاق به ویژه کالاهای سلامت‌محور به کشور جلوگیری کرد.

به گزارش تسنیم، نخستین همایش ملی پیشگیری از قاچاق کالای سلامت‌محور با ارائه 48 مقاله در قالب پوستر و 35 مقاله در قالب سخنرانی و 4 کارگروه تخصصی به بررسی ابعاد مختلف این موضوع پرداخت.