۷۰ درصد سبد کالاهای صادرات کشور از محصولات غیرنفتی است

محمدرضا مودودی ظهر امروز در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر استان فارس با بیان اینکه تراز تجاری ایران مثبت است، اظهار داشت: صادرات و تجارت خارجی کشور رو به رشد است و امروز 70 درصد سبد کالاهای صادرات کشور از محصولات غیرنفتی است.

وی با تاکید بر حضور بیشتر بخش خصوصی در زمینه صادرات گفت: بخش خصوصی باید تلاش کند تا موانع صادرات را برطرف کند و بخش خصوصی می‌تواند در حوزه قوانین و اصلاح آنها مشاوره‌های مناسبی ارائه کند تا صادرات افزایش یابد. 

مودودی با اشاره به رشد صادرات در ایران افزود: امروز جایگاه کشور در مباحث اقتصادی جهان مشخص و روبه رشد است و حضور بیشتر بخش خصوصی این جایگاه را ارتقا می‌دهد. 

محمدعلی افشانی نیز در این مراسم با تاکید بر همراهی صادرکنندگان با شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: زمانی که دانش و علم در میان باشد ثروت بیشتری نیز تولید می‌شود و باید با استفاده از نخبگان تولید ثروت را در جامعه افزایش داد. 

وی با بیان اینکه نیروی نخبگان و دانشمندان جوان باید از سوی بخش اقتصادی مورد استفاده قرار گیرد، افزود: توسعه پایدار به معنی پاسخگویی به نیاز امروز  بدون فنا کردن نسل‌های آینده است. 

استاندار فارس با بیان اینکه باید بخش خصوصی و دولتی در کنار یکدیگر قرار بگیرند، خاطرنشان کرد: صادرات معرف فرهنگ یک سرزمین است و با همراهی بخش دولتی و خصوصی و رونق صادرات می‌توان فرهنگ ایرانی را به همه جهان منتقل کرد.