دستگیری مدعیان کشف گنج در فاروق

سردار احمد علی گودرزی فرمانده انتظامی استان فارس از دستگیری دو تن از افرادی که مدعی کشف گنج در فاروق بودند خبر داد و گفت: هر دو متهم ساکن روستا های اطراف روستای فاروق و شهرستان مردودشت بودند.

وی با بیان اینکه این دو نفر صبح امروز با حکم قضای دستگر شدند، افزود: متهمان که شغل اصلی آنان کارگری ساختمان است پس از بازجویی‌ های اولیه مشخص شد هر دو به لحاظ روانی با مشکل مواجه هستند و بازجویی بیشتر از متهمان ادامه دارد.

گودرزی با تشریح اینکه متهمان در تاریخ دوم آذر ماه با ادعای دروغی که در اطراف روستای فاروق در یک غار گنج کشف کردند، خاطر نشان کرد: فردای آن روز با اعزام اعضا دهیاری محل و دستگاه‌ های امنیتی منطقه متوجه ادعای دروغین افراد به نام‌های مستعار (ع  د 55 ساله) و( ن  چ 37 ساله ) می‌ شوند.

سردار گودرزی ضمن قدردانی از فرماندهی یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس، فرماندهی انتظامی شهرستان مرودشت و دیگر متولیان  اداره میراث فرهنگی استان فارس گفت: خوشبختانه توانستیم در کمترین زمان  متهمان اصلی این پرونده دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شوند.

مدتی است که در فضای مجازی مطالبی مبنی بر کشف یک معبد زیرزمینی در روستای فاروق شهرستان مرودشت منتشر شده و گفته می‌شود که این معبد قدمتی 7 هزار ساله دارد و تاکنون دست نخورده باقی مانده است.انتشار مطالبی درباره کشف گنج از این معبد باستانی سبب شد که مسئولان استان فارس در اخبار مختلف این موضوع را تکذیب کنند.