افتتاح تئاتر بچه‌های مسجد در شیراز

عصر نخستین روز زمستان اهالی تئاتر استان فارس در مسجد نصیرالملک جمع شدند تا دوباره تئاتر مساجد را احیا کنند. اصغر گروسی، مسئول واحد نمایش حوزه هنری استان فارس درباره تاریخچه تئاتر مساجد می‌گوید: در دهه نخست انقلاب اسلامی تئاتر بچه‌های مسجد یکی از جریان‌سازترین اتفاقات تئاتر ایران بود و بسیاری از چهره‌های مطرح حال حاضر تئاتر کشور پرورش یافته این مکتب و جریان پویای هنری بوده‌اند». 

همین امر سبب شد که حوزه هنری به فکر احیای مجدد این ظرفیت بیفتد و این حرکت همزمان با روز جهانی مساجد آغاز شد. نخستین روز دی ماه شیراز میزبان مدیران هنرهای نمایشی حوزه هنری شد، کوروش زارعی مسئول مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در این نشست با اشاره به توقف جریان تئاتر مساجد در برهه‌ای از زمان اظهار داشت: استان فارس  هشتمین استانی است که دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در آن افتتاح می‌شود.

از آنجا که اجرای هر تئاتر و نمایشی مستلزم داشتن یک متن خوب و مناسب است، زارعی از دعوت 20 نفر برای تهیه نمایش‌نامه تئاتر بچه‌های مسجد خبر داد تا آثار متناسب با نیاز بچه های مسجد را تولید کنند.

محمد کرم‎اللهی رئیس حوزه هنری فارس در این مراسم احیای تئاتر بچه‌های مسجد را امری مطلوب ارزیابی کرد و ابراز امیدواری کرد که این جریان ثمرات درخشانی برای تئاتر داشته باشد. 

وی با اشاره به پیشینه درخشان استان فارس در زمینه تئاتر گفت: تئاتر بچه‌های مسجد باید این روند را تقویت کند تا ضمانتی برای آینده فرهنگی نظام در زمینه تربیت هنرمند توانمند و متعهد باشد. 

کرم‌اللهی ابراز امیدواری کرد که به زودی جشنواره بچه‌های مسجد در شیراز برگزار شود و افزود: در صورت حمایت مرکز هنرهای نمایشی می‌توان جشنواره ملی تئاتر بچه‌های مسجد را در شیراز برگزار کرد و دبیرخانه دائمی جشنواره نیز در شیراز مستقر شود. 

درپایان این مراسم  رحیم هودی پیشکسوت تئاتر و سینمای شیراز از تابلو دفتر تئاتر مردمی بچه‌های مسجد رونمایی کرد.