امکان نقد شدن چک در شهرنت‌های بانک شهر

هادی امین‌زاده بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این طرح به زودی اجرایی می‌شود، اظهار داشت: تبدیل چک‌ها به پول با استفاده از دستگاه‌های VTm انجام می‌شود و هر مشتری که برای نقد کردن چک بخواهد اقدام کند پس از آغاز عملیات بانکی توسط کارشناسان تهران که به صورت شبانه‌روز در مرکز حضور دارند احراز هویت و سپس چک آنان تبدیل به پول می‌شود.

وی افزود: این طرح به زودی توسط بانک شهر در کشور اجرایی می‌شود و بدون شک تاثیر به سزایی در رضایت مشتریان و دسترسی برای نقد کردن چک‌ها در هر ساعت از شبانه‌روز را دارد.

سرپرست بانک شهر در منطقه 4 کشور خاطرنشان کرد: بانک شهر با راه‌‌اندازی پیشخوان‌های شهرنت که قابلیت ارائه همه خدمات بانکی را به صورت 24 ساعته دارد، نخستین بانکی بود که برای نخستین بار در ایران معرف این دستگاه‌‌ها با عنوان "خودبانک" شد.

امین‌زاده همچنین به اجرای طرح صرافی الکترونیکی در کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: با نصب دستگاه صراف الکترونیک این امکان برای مشتریان به ویژه گردشگران خارجی فراهم می‌شود که نسبت به خرید اسکناس خارجی مورد نیاز اقدام کنند.

وی با بیان اینکه طرح صراف الکترونیک در برخی شهرهای کشور اجرایی شده است خاطرنشان کرد: درخواست صدور مجوز برای ایجاد 2 شعبه صرافی الکترونیکی در شیراز به بانک مرکزی ارائه شده  که در صورت موافقت بانک مرکزی در میدان ارگ کریمخانی و فرودگاه بین‌المللی شیراز مستقر می‌شود تا امکان مبادله ارز بدون دریافت کارمزد برای متقاضیان فراهم شود.

وی بیان کرد: متقاضیان می‌توانند با ارایه ارز و گذرنامه یا کارت ملی، مبلغ موردنظر خود را به ریال یا هر ارز دیگری تبدیل کرده و در قالب کارت آن را دریافت کنند.

امین‌زاده با بیان اینکه توسعه گردشگری یکی از اهداف مسئولان استان فارس و شهر شیراز و راهی برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال مناسب است، گفت: برای رونق گردشگری نیازمند زیرساخت‌هایی هستیم که یکی از این زیرساخت‌ها، امکان تبادلات مالی مناسب است.

وی همچنین با اشاره به اینکه دوران پس از برجام بر فعالیت‌های بین‌المللی بانک شهر نیز تاثیرگذار بوده است، گفت: البته بانک شهر در دوران تحریم تنها بانک ایرانی بود که تحریم نشد و با بانک‌هایی در 18 کشور جهان همکاری داشت. این همکاری‌ها بعد از برجام، توسعه یافته و خواهد یافت.

مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل بانک شهر نیز، لزوم اطلاع‌رسانی بهتر و بیشتر در خصوص خدمات و اقدامات این بانک را یک ضرورت دانست.

فرشاد فخیمی با بیان اینکه توسعه خدمات الکترونیکی، از ضرورت‌های امروز محسوب می‌شود، بر لزوم توسعه این خدمات تاکید کرد و از رسانه‌ها خواست به ارتقاء آگاهی‌های شهروندان در این حوزه کمک کنند.

وی با اشاره به ایجاد کیوسک‌های صرافی در کربلای معلی و مسیر پیاده روی اربعین، افزود: این بانک از لحاظ الکترونیکی در کشور سرآمد است.