قاتل فراری پس از ۵۶ سال در شیراز دستگیر شد

سرهنگ سیروس حیدری اظهار داشت: در پی دریافت یک فقره نیابت قضایی از استان بوشهر مبنی بر اینکه فردی به هویت «ق ـ ن» در سال 1339 توسط فردی دیگر به نام «م ـ ج» در آن استان به قتل رسیده و قاتل از آن تاریخ تاکنون متواری و احتمال حضور وی در شیراز متصور است موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه با انجام یکسری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی در نهایت مخفیگاه قاتل فراری در یکی از محله‌های شهر شیراز شناسایی و مأموران پس از هماهنگی با مقام قضایی وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند گفت: در این زمینه پرونده تشکیل و متهم جهت رسیدگی به اتهام مربوطه تحویل مراجع قضایی شد.

کشف بیش از 60 تن برنج قاچاق در لامرد

فرمانده انتظامی استان فارس از کشف 60 تن و 800 کیلوگرم برنج قاچاق با ارزشی بالغ بر 3 میلیارد و 45 میلیون ریال در شهرستان لامرد خبر داد و گفت: مأموران انتظامی شهرستان لامرد با انجام سه عملیات جداگانه در محورهای مواصلاتی، سه دستگاه خودرو کامیون حامل کالای قاچاق را شناسایی و توقیف کردند.

سردار احمدعلی گودرزی افزود: در بازرسی از این خودروها 60 تن و 800 کیلوگرم برنج قاچاق کشف و در این ارتباط چهار نفر متهم دستگیر شدند.

انهدام باند سارقان در سپیدان

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان از انهدام باند سارقان هفت نفره و دستگیری اعضای این باند توسط مأموران پلیس آگاهی شهرستان خبر داد و عنوان کرد: در پی وقوع چند‌ فقره سرقت در سطح شهرستان و با توجه به حساسیت موضوع، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ سلطان محمدی خاطرنشان کرد:  با انجام اقدامات گسترده پلیسی و اطلاعاتی در نتیجه یک باند هفت نفره سارقان که در سطح شهرستان به صورت شبانه اقدام به سرقت به عنف می‌کردند، شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی، همگی آنان در یک عملیات منسجم دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان سپیدان خاطرنشان کرد: در تحقیقات فنی و پلیسی متهمان به یک فقره سرقت طلا از منزل یکی از شهروندان و شش فقره سرقت از باغ شهری‌های شهرستان اقرار و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شدند.

سرهنگ محمدی پیرامون شیوه وشگرد سارقان، گفت: سارقان یک نفر را به عنوان کارگر به باغ‌های مورد نظر فرستاده و پس از شناسایی راه‌های ورودی و امکانات موجود در باغ نقشه سرقت را طراحی و با بستن سر و صورت خود با استفاده از یک تیغه چاقو از باغ‌های شهری با تهدید اقدام به سرقت می‌کردند.

وی با بیان اینکه در این راستا طی بازرسی از منزل و مخفیگاه سارقان مقداری طلا و یک تیغه چاقو کشف و دو دستگاه خودرو متعلق به آنان نیز توقیف شد، گفت: شهروندان اقدامات پیشگیرانه و هشدارهای حفاظتی پلیس را همواره مد نظر قرار داده و در صورت مشاهده موارد مشکوک، پلیس را در جریان قرار دهند.